Aion Online (Free to play)

Permalänk
Medlem

Aion Online (Free to play)

Hej Sweclockers, är nyfiken på att veta om folk här spelar Aion online?
Skulle vara roligt att få kontakt med folk här ifrån som spelar detta.

För er som inte vet så är Aion Online ett 'Free to play' MMORPG spel som är tillverkat av NCsoft. Dock hostar Gameforge deras EU serverar och ställer ut spelet som Free to play. Otroligt roligt MMORPG (enligt mig) - Har ni inte provat det, så bör ni ge det en chans.
Ny patch kommer idag (3.7)- och kommer göra spelet just nu mer "Nybörjar"-vänligt när det kommer till att expa osv.

www.aionfreetoplay.com

Ses där!

Permalänk

funderar på att prova det

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel faktistk. Har provat de ett tag nu. Är ungefär level 15 och funderar på att fortsätta spela ifall några av mina kompisar ska börja

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

funderar på att prova det

Skrivet av Hypo:

Riktigt roligt spel faktistk. Har provat de ett tag nu. Är ungefär level 15 och funderar på att fortsätta spela ifall några av mina kompisar ska börja

Awesome

Spelar på Perento (Elyos) - Level 60 Ranger (Nick Spetch) och level 50 Twink Spiritmaster (Nick Spwinky)
Hör av er om ni behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

är det någon begrännsning om det är free to play? kan man göra allt??

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

är det någon begrännsning om det är free to play? kan man göra allt??

Du har tre typer av konton.

Basic account = Folk som inte varit medlemmar sedan tidigare. Du får lägre XP, loot och även högre cooldown på instanser & en begränsning på antal characters.
-Kan inte heller använda sig utav tradebroker.

Veteran Account = Folk som varit medlemmar innan freetoplay-modulen släpptes. Denna typ av konto har vissa fördelar som ej lika lång cooldown vid instanser, kan använda sig av tradebroker osv..

Gold member = Detta typ av konto får du genom att "betala" till Gameforge. Du kan även köpa "Goldpacks" ingame för valutan där så det finns alternativ till att subscriba till Aion där du inte behöver betala med riktiga pengar (dock är det någon som redan har betalt detta pack men väljer att sälja det ingame för "kinah" )
Genom att vara goldmember får du veteran rewards på månad där du kan hämta ut saker, din XP, loot osv. är mycket högre än andra konton. Du har inte alls lika hög cooldown på dina instanser.

All information om detta kan ni hitta på http://www.aionfreetoplay.com/website/features/

Anledning till detta är för att Gameforge fortfarande vill få in pengar för att kunna utveckla spelet mer. De tvingar inte spelare rakt av till att subscriba men det är näst intill ett krav när man spelar aktivt att göra detta för att inte göra det alls för svårt för sig.
Dock är det bra att spelare som vill prova spelet inte behöver betala för att göra detta. Inte heller få en 10 dagars trail eller liknanade utan kan spela precis hur mycket de vill utan att betala.

Finns mycket mer än vad jag förklarade här, som sagt, in på sidan och kolla på http://www.aionfreetoplay.com/website/features/ så hittar du alla svar.

Permalänk
ASUS Nordic

Jag spelade Aion från dag ett och ungefär ett år efter det. Underbart spel med perfekt balanserad jRPG-estetik. Har funderat på att gå tillbaka och grinda upp en ny spritmaster.

Permalänk

Kommer ihåg när det släpptes. Galet många spelare som konkurerade om mobsen i början. Efter ett tag märkte jag tyvärr att det var ett wow med vingar och inget annat. Lade av vid L25 om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Du har tre typer av konton.

Basic account = Folk som inte varit medlemmar sedan tidigare. Du får lägre XP, loot och även högre cooldown på instanser & en begränsning på antal characters.
-Kan inte heller använda sig utav tradebroker.

Veteran Account = Folk som varit medlemmar innan freetoplay-modulen släpptes. Denna typ av konto har vissa fördelar som ej lika lång cooldown vid instanser, kan använda sig av tradebroker osv..

Gold member = Detta typ av konto får du genom att "betala" till Gameforge. Du kan även köpa "Goldpacks" ingame för valutan där så det finns alternativ till att subscriba till Aion där du inte behöver betala med riktiga pengar (dock är det någon som redan har betalt detta pack men väljer att sälja det ingame för "kinah" )
Genom att vara goldmember får du veteran rewards på månad där du kan hämta ut saker, din XP, loot osv. är mycket högre än andra konton. Du har inte alls lika hög cooldown på dina instanser.

All information om detta kan ni hitta på http://www.aionfreetoplay.com/website/features/

Anledning till detta är för att Gameforge fortfarande vill få in pengar för att kunna utveckla spelet mer. De tvingar inte spelare rakt av till att subscriba men det är näst intill ett krav när man spelar aktivt att göra detta för att inte göra det alls för svårt för sig.
Dock är det bra att spelare som vill prova spelet inte behöver betala för att göra detta. Inte heller få en 10 dagars trail eller liknanade utan kan spela precis hur mycket de vill utan att betala.

Finns mycket mer än vad jag förklarade här, som sagt, in på sidan och kolla på http://www.aionfreetoplay.com/website/features/ så hittar du alla svar.

Ok! får ta o testa det! tack för länkarna

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Jag spelade Aion från dag ett och ungefär ett år efter det. Underbart spel med perfekt balanserad jRPG-estetik. Har funderat på att gå tillbaka och grinda upp en ny spritmaster.

Absolut! Gör detta! Då sedan spelet släpptes har de gjort otroligt många updates. Grinding och xp tar inte alls lika lång tid, oerhört mycket enklare idag vilket inte gör det till ett lika stort grindspel som vet var i v1.5

Skrivet av Främling:

Kommer ihåg när det släpptes. Galet många spelare som konkurerade om mobsen i början. Efter ett tag märkte jag tyvärr att det var ett wow med vingar och inget annat. Lade av vid L25 om jag inte minns helt fel.

Du han bara njuta av det lilla early game som fanns. Spelet väldigt få likheter med både WoW och andra MMORPGS. Det är dock väldigt likt Lineage på många håll.

Skrivet av Xquade:

Ok! får ta o testa det! tack för länkarna

Anytime!

Permalänk
Medlem

3.5 är patchat och klart, underbar update! Bra för er som är nya också!
Kom igen nu!

Permalänk
Medlem

Började 2009
Perento är dött nu dock så jag bytte

http://aioninfo.com/

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Började 2009
Perento är dött nu dock så jag bytte

http://aioninfo.com/

Svin dött... 200 Elyos, 2000 Asmos... Vi vill transfera till Spatalos, men det går ju tyvärr inte att göra det över huvudtaget..