Permalänk
Inaktiv

Ont i halsen

Hej jag vet att detta är inte någon tillämplig plats att skriva det men jag har inte tid att slösa, 2 dagar sen tuggade jag tuggummi och då råkade jag svälja en liten bit av det hela och den fastnade i min hals medans jag var i en viktig lektion. Det började kännas lite störande när jag sväljer något. Men igår så åt jag en sorts vanilj kaka och den var lite krispig och spetsig för att de värmdes för mycket och när jag åt det så fastnades den in i min hals tillsammans med den tuggumit i min hals och nu när jag sväljer något så svider det i min hals. Vad ska jag göra? jag har redan testat äta bananer, dricka varm te, äta vanlig mat osv. Är det farligt om det fortsätter svida? Ska jag gå till en doktor?

Permalänk
Medlem

Börja med att ringa 1177 och rådfråga dem.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Drick massa whisky. Inte säkert det hjälper men det blir roligare att ha ont iaf

Permalänk
Medlem

Har hänt mig ett antal gånger, är lite otrevligt men för mig har det gått över. Men som edman sa så ring 1177 om du är osäker, det är ju de dom är till för

Permalänk
Medlem

Ring 1177, som flera andra sagt. Beskriv dina problem och hör vad rekommenderar. 1177 är guld värt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Troligtvis har tuggummibiten, om den fortfarande var något otuggad/hård när du svalde den, rivit upp ett litet sår i halsen. Detta ger ofta, förutom lite smärta/sveda, känslan av att något sitter i halsen (troligtvis har du redan svalt tuggummibiten). Fortsätter det kännas konstigt och/eller göra ont så kontakta sjukvården. Det kan hända att det eventuella såret i halsen blivit infekterat eller så.