Problem med Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2010

Problem med Windows 7

Tjena, har en crackad version av windows 7 och får därför upp meddelanden lite då och då om att "This copy of Windows is not genuine". Detta störde mig ingenting förut, men nu blir jag nertabbad från spel (extremt drygt när man är mitt uppe i spelet) och misstänker att det kan vara detta. En kompis sa att han hade läst någonstans att de har fixat till det här på senare tid för att göra det drygare att ha ett crackat operativsystem eller liknande. Finns det någon uppdatering man kan ladda hem eller blockera detta på något vis så jag slipper bli nertabbad? Har provat gå in på Notification Area Icons och ändrat till "Hide icons and notifications" på Windows Activate Client (antar att det är den). Men det tycks återställa sig till varje gång man startar om datorn, vet inte heller om det funkar riktigt. All hjälp uppskattas!

Mvh Anton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Köp Windows?

Och läs reglerna, i synnerhet §7...

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2012

Får inte skriva om piratkopierade saker på forumet.

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Köp windows är det enda jag kan säga

(du kan uppgradera till Win8 billigt trots att du har ett piratkopierat.)

Freddie

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2011

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Sep 2008

*Tråd låst*
Den enda lösning jag kan komma på är att du skaffar äkta windows. Eftersom att köra med piratkopierat material dels bryter mot våra reglerna och även svensk lagstiftning. Vänligen läs http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/852449-faq-regel... för mer info.

Sen till er andra som kommenterat, vänligen läs igenom

Citat:

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Den regeln har vi inte för att vara elaka utan för att folk kan ha en tendens till att bli sura om man "hobbymodererar".

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.