Logitech Gaming Keyboard G710+

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Du får gärna informera om vilka som nu gör kvalitéts tangentbord också. Inte bara kasta ut att 3 stycken gör dålig kvalité utan att nämna dom som då har bra kvalité.

inb4 något random företag som knappt vet upp och ner på ett tangentbord

Ducky, costar (oem till filco och vissa CM tgb) för att ta exempel som är lätttillgängliga på den svenska marknaden.

Topre och hhbk gör annars erkänt kvalitativa produkter, dock säljs dessa inte i svea rike.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

ni som vill höra tangenterna och se belysningen kan kolla linustech review här, mycket grundlig genomgång http://www.youtube.com/watch?v=UUI-htHPUpM&feature=youtu.be

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Man kan väl säga så här, tur att det finns folk med olika åsikter och vad man gillar och inte gillar.

Gillar man inte vissa tangentbord, då köper man inte det och tvärt om!! Bra va?? Enkel logik.

Men kläm och testa det innan ni köper, jag gjorde inte det men är nöjd med mitt G710+.
Sen efteråt kan man ju konstatera efter vad ni andra skrivit här så saknas det en del på tangentbordet som jag inte saknar...än.

Men om Logitech skall överleva den mekaniska tangentbordsmarknaden bör de gör förändringar i nästkommande varianter.

Några exempel: Valbara MX switchar (bruna, blåa, svarta och röda) Minne till G-knapparna, Ev variant utan numpad för de som absolut inte vill ha det...eller löstagbar, liten display som G15/G105/G510.

Finns säkert fler funktioner som kan läggas till eller tas bort, allt hänger ju på på vad konsumenten önskar. Bara hoppas att Logitech lär sig och utökar sortimentet med fler valbara möjligheter.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

#TheFuq....kan bara hålla med dig om Qpad. Riktigt bra kvallité på deras grejor. Sen är ju smaken som baken. Har kört på lite olika märken och alla har fyllt sin funktion bra. Dock tyckte jag Sidewinder va den klart sämsta.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Ähh.. de borde återinföra UltraX tangentbordet istället för att hitta på tangentbord som ingen vill ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Inaktiv

http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/mekaniska-tangen...

helt sjukt. Denna fick ingen alls rekommendation från Sweclockers. Vem bör man lita på? (A)

absolut Sweclockers är mer trovärdigare än NH

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/mekaniska-tangen...

helt sjukt. Denna fick ingen alls rekommendation från Sweclockers. Vem bör man lita på? (A)

absolut Sweclockers är mer trovärdigare än NH

Fem stycken Reviews till Logitech G710+

1. http://techgage.com/article/logitech_g710_mechanical_gaming_k...
2. http://gamingnexus.com/Article/G7102b-Mechanical-Keyboard/Ite...
3. http://www.custompcreview.com/reviews/logitech-g710-mechanica...
4. http://www.youtube.com/watch?v=6Jz0gRDEJMc se hur smidigt du asignar macroknapparna i BF3 tex.
5. http://www.youtube.com/watch?v=UUI-htHPUpM

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

kan man ändra färg på belysningen? gällande Logitech Gaming Keyboard G710+??
vill ha belyst men det skall vara rött eller valfri färg som på min Logitech G19, jag är inte jätte nöjd med mitt G19 då det är helt "fel storlek på tangetbords layouten" vänjer mig aldrig med olika fingersättningar mellan jobbet å hemma

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brasse:

Ojojoj, här hör jag direkt att du aldrig har jobbat på kontor där du behövt knappa mycket siffror. Numpaden hjälper mig otroligt mycket i mitt arbete och jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett vanligt tangentbord utan.
"ett antal människor som inte vill vänja sig..." du syftar alltså på alla som jobbar på kontor och behöver kunna skriva siffror snabbt? Ja det lär ju inte vara så många...

Ja men nu råkar de vara så att de är ett GAMING tangentbord och inte ett KONTORS tangentbord.

Numpadden på tangentbord är meninglöst, kan nog använda båda mina händer och trycka in siffror bra mycket snabbare en dem flesta som använder 1hand på numpadden (den andra handen har ni inte fokus till att göra något annat med iaf), Om man nu jobbar med att skriva in siffror så kan ju de vara en sak som ni uppskattar man majoriteten gör inte de så de är precis som den fasta telefonen, en sak som bör försvinna med tiden...

Saken med g15 är att de är SÅ STOORT! Små tangentbord uppskattas utav alla för att de gör de lättare att få plats med saker på bordet och att ställa tangentbordet som man vill utan att de ska ta i saker. Att ta bort numpadden på qpaded mitt så skulle de vara ca 7cm extra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Ja men nu råkar de vara så att de är ett GAMING tangentbord och inte ett KONTORS tangentbord.

Numpadden på tangentbord är meninglöst, kan nog använda båda mina händer och trycka in siffror bra mycket snabbare en dem flesta som använder 1hand på numpadden (den andra handen har ni inte fokus till att göra något annat med iaf), Om man nu jobbar med att skriva in siffror så kan ju de vara en sak som ni uppskattar man majoriteten gör inte de så de är precis som den fasta telefonen, en sak som bör försvinna med tiden...

Saken med g15 är att de är SÅ STOORT! Små tangentbord uppskattas utav alla för att de gör de lättare att få plats med saker på bordet och att ställa tangentbordet som man vill utan att de ska ta i saker. Att ta bort numpadden på qpaded mitt så skulle de vara ca 7cm extra

Det finns fler än en person som vill ha numpad på sina tangentbord, det finns många orsaker till att man bör behålla fast telefoni, det finns fler än en person som vill ett större tangentbord.

Jag förstår att du utgår ifrån dig själv när du bedömer saker, helt normalt. Det finns ändå, oavsett hur du väljer att argumentera för dig, en annan sida av myntet.

Måste nog säga att jag fått upp ögonen för det här tangentbordet ändå. De saker som Swec anser vara dåliga väger inte så tungt i mina ögon, dels på grund av vad andra säger men också dels för att jag har ett logitechtangetbord sedan flera år tillbaka. Det skulle vara priset då såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Ja men nu råkar de vara så att de är ett GAMING tangentbord och inte ett KONTORS tangentbord.

...

Saken med g15 är att de är SÅ STOORT! Små tangentbord uppskattas utav alla för att de gör de lättare att få plats med saker på bordet och att ställa tangentbordet som man vill utan att de ska ta i saker. Att ta bort numpadden på qpaded mitt så skulle de vara ca 7cm extra

Hur stort ett tangentbord är på skrivbordet beror väl mer på skrivbordets storlek?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Små tangentbord uppskattas utav alla

Inte av mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Ja men nu råkar de vara så att de är ett GAMING tangentbord och inte ett KONTORS tangentbord.

Numpadden på tangentbord är meninglöst, kan nog använda båda mina händer och trycka in siffror bra mycket snabbare en dem flesta som använder 1hand på numpadden (den andra handen har ni inte fokus till att göra något annat med iaf), Om man nu jobbar med att skriva in siffror så kan ju de vara en sak som ni uppskattar man majoriteten gör inte de så de är precis som den fasta telefonen, en sak som bör försvinna med tiden...

Saken med g15 är att de är SÅ STOORT! Små tangentbord uppskattas utav alla för att de gör de lättare att få plats med saker på bordet och att ställa tangentbordet som man vill utan att de ska ta i saker. Att ta bort numpadden på qpaded mitt så skulle de vara ca 7cm extra

Jag förstår hur du resonerar, men jag tycker att du inte ser helheten i det hela. Det finns faktiskt en hel del folk också som använder sin dator till annat än endast gaming, som jobb och räkningar tex. Då har man stor hjälp av numpad funktionen.

Det finns faktiskt människor som vill ha en lite sportigare bil till vardags. Men för det så tar man inte racelicens och sliter ur all inredning i bilen bara för man tycker det är trevligt med lite mer effekt i bruksbilen.

Det finns faktiskt människor som tycker om att titta på film hemma, men för det så bygger man inte om hela vardagsrummet till en SF bio.

Det finns människor som tycker om hamburgare, men för det så bygger man inte om köket till en hamburgebar.

Jag älskar mitt Gaming tangentbord fast det har numpad funktion. Fördelen är att min dator blir mer allsidig och jag kan använda den till annat än spel.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av s_o_n_y:

Jag förstår hur du resonerar, men jag tycker att du inte ser helheten i det hela.
[...]
Det finns faktiskt människor som tycker om att titta på film hemma, men för det så bygger man inte om hela vardagsrummet till en SF bio.

Ah, den dagen...

I övrigt håller jag med, skulle aldrig få för mig att köpa ett tgb utan numpad. Finnes icke på kartan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av TheFuq:

När ska ni sluta gnälla om priset när de gäller MEKANISKA BRYTARE? Detta är inte GUMMISKRÄP. Ett Mekaniskt tangentbord ska väga och kännas att det är kvalité. Att Steelseries har sitt tangentbord för 700(?) kr med mekaniska brytare är för dom har snålat in på ALLT. Där är inte ens Backlight.

Ska man ha ett bra Mekaniskt tangentbord, så är det 1000-1500 man får lägga ut, så är det bara.

Anledningen till varför deras tangentbord är billigt är för att de lägger pengarna där det spelar roll. De insåg för flera år sedan vad alla andra börjar förstå idag. De har alltid varit ett no-nonsense-gaming företag där de i stället för att pynta tangentbordet med massa lampor och flashiga knappar så ser de till att det håller bästa möjliga kvalité för 700 kr i stället.

Jag uppgraderade nyligen från ett Logitech G5v2 (hällde öl i det och det gilla Mr. Logitech inte) till ett Qpad MK-85 Pro och är skitnöjd. Det är verkligen jobbigt att ha att göra med ett icke-mekaniskt tangentbord nu för tiden

Men för 1300 spänn får man bättre och mer påkostade tangentbord så hela ditt argument faller på röven. I det här läget är Logitech dyra då detta tangentbord inte verkar hålla samma kvalité som just Qpad, SteelSeries, Filco, eller Ducky.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Anledningen till varför deras tangentbord är billigt är för att de lägger pengarna där det spelar roll. De insåg för flera år sedan vad alla andra börjar förstå idag. De har alltid varit ett no-nonsense-gaming företag där de i stället för att pynta tangentbordet med massa lampor och flashiga knappar så ser de till att det håller bästa möjliga kvalité för 700 kr i stället.

Jag uppgraderade nyligen från ett Logitech G5v2 (hällde öl i det och det gilla Mr. Logitech inte) till ett Qpad MK-85 Pro och är skitnöjd. Det är verkligen jobbigt att ha att göra med ett icke-mekaniskt tangentbord nu för tiden

Men för 1300 spänn får man bättre och mer påkostade tangentbord så hela ditt argument faller på röven. I det här läget är Logitech dyra då detta tangentbord inte verkar hålla samma kvalité som just Qpad, SteelSeries, Filco, eller Ducky.

bla. linus på linustech komenterar Logitechs kvalite "defenetivt i klass med filco/ducky" däremot att de gjort missar med att inte ha inbyggt minne för drivisar(dock inget som stör mig) och ett plastigt handledstöd(hanledstödet är likt det jag har på mitt g15 v2 och det funkar aldeles yperligt iaf för mig) för det priset kan man ju diskutera och tangentbordet har redan rasat +100 kr. en prislapp på närmare 1000lappen hade väl vart bättre för ett tangentbord med Cherry mx bruna och färdigt med dämpande oringar.har man för långt handledstöd så får man ju inte plats med kaffet å snacksen framför å bakanför tangentbordet

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Anledningen till varför deras tangentbord är billigt är för att de lägger pengarna där det spelar roll. De insåg för flera år sedan vad alla andra börjar förstå idag. De har alltid varit ett no-nonsense-gaming företag där de i stället för att pynta tangentbordet med massa lampor och flashiga knappar så ser de till att det håller bästa möjliga kvalité för 700 kr i stället.

Jag uppgraderade nyligen från ett Logitech G5v2 (hällde öl i det och det gilla Mr. Logitech inte) till ett Qpad MK-85 Pro och är skitnöjd. Det är verkligen jobbigt att ha att göra med ett icke-mekaniskt tangentbord nu för tiden

Men för 1300 spänn får man bättre och mer påkostade tangentbord så hela ditt argument faller på röven. I det här läget är Logitech dyra då detta tangentbord inte verkar hålla samma kvalité som just Qpad, SteelSeries, Filco, eller Ducky.

Alla tycker tydligen inte som du:) http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/12-mekaniska-pre...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

bla. linus på linustech komenterar Logitechs kvalite "defenetivt i klass med filco/ducky" däremot att de gjort missar med att inte ha inbyggt minne för drivisar(dock inget som stör mig) och ett plastigt handledstöd(hanledstödet är likt det jag har på mitt g15 v2 och det funkar aldeles yperligt iaf för mig) för det priset kan man ju diskutera och tangentbordet har redan rasat +100 kr. en prislapp på närmare 1000lappen hade väl vart bättre för ett tangentbord med Cherry mx bruna och färdigt med dämpande oringar.har man för långt handledstöd så får man ju inte plats med kaffet å snacksen framför å bakanför tangentbordet

Linus är en mupp som arbetar för NCIX, ja, hans jobb är att sälja. Har du märkt att han aldrig är särskillt negativ till produkter?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Ja men nu råkar de vara så att de är ett GAMING tangentbord och inte ett KONTORS tangentbord.

Numpadden på tangentbord är meninglöst, kan nog använda båda mina händer och trycka in siffror bra mycket snabbare en dem flesta som använder 1hand på numpadden (den andra handen har ni inte fokus till att göra något annat med iaf), Om man nu jobbar med att skriva in siffror så kan ju de vara en sak som ni uppskattar man majoriteten gör inte de så de är precis som den fasta telefonen, en sak som bör försvinna med tiden...

Saken med g15 är att de är SÅ STOORT! Små tangentbord uppskattas utav alla för att de gör de lättare att få plats med saker på bordet och att ställa tangentbordet som man vill utan att de ska ta i saker. Att ta bort numpadden på qpaded mitt så skulle de vara ca 7cm extra

Som så många andra redan har svarat, oavsett vad du tycker så finns det folk som tycker annorlunda. Sen om DU kan skriva snabbt med de "vanliga" siffertangenterna betyder ju självklart inte att "alla" andra föredrar det. Eller har jag missat något?

Vart har du hittat information om att "majoriteten" uppskattar ett tangentbord utan numpad-delen? Som IT-ansvarig på ett medelstort företag har jag en helt annan uppfattning än dig gällande numpaden, men kan du påvisa statistik om något annat så är inte jag sen att ändra min uppfattning.

Och för den delen så är det väl suveränt att det kommer mekaniska tangentbord både med och utan numerisk del. Även om det är gaming-tangentbord. Jag kan inte se någon nackdel med att det finns olika modeller, det innebär ju att det finns något för allas smak.

Permalänk
Medlem

Inte relaterat tangentborden specifikt, men Logitech gick med en enorm förlust förra året och har valt att göra sig av med ett antal underdelar av sitt bolag. De gjorde en förlust på 180 miljoner doller, detta med en försäljning på 615 miljoner dollar.

http://www.theverge.com/2013/1/23/3909934/logitech-q3-results...

Permalänk
Medlem

reflektion har nu haft mitt G710+ drygt en vecka - ljudnivå inte nämnvärt högre än mitt gammla G15v2 och blev förvånad hur slimmat detta tangentbord var gentemot G15v2 , alla bilder jag hadde sett på G710+ hadde gett mig intryck av att det var enormt åtminståne lika stort som G15 men G710+ är kompakt. G15v2 kunde glida lite under en spelomgång så att tangentbordet stog lite snett, detta är dock omöjligt med G710+ som måste lyftas om det ska komma ur läge. kan änsålänge inte komma på nått negativt att säga om detta tangentbord förutom att det i mina händer saknar., och stor bokstav som nån påpekade här på forumet men det kan jag ju inte skylla tangentbordet på.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Du kan skaffa en lös numpad isf, det är mycket mer ergonomiskt att ha tangentbord utan numpad, stor anledning till att jag föredrar det så ( Sen använder jag min numpad 1 gång per år också )

Man använder den ju iaf minst 1 gång per månad, när man ska betala räkningarna. Gör inte du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Man använder den ju iaf minst 1 gång per månad, när man ska betala räkningarna. Gör inte du det?

Scannar in alla OCR nummer med mobilen

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Älskar detta tangentbordet, hur skönt som helst!

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Linus är en mupp som arbetar för NCIX, ja, hans jobb är att sälja. Har du märkt att han aldrig är särskillt negativ till produkter?

Håller med, Linus bör man ta med en nypa salt. Han sågar sällan något, men är alltid snabb på att hylla. Kolla bara på hans Review på den nya Ultrabooken ifrån Acer. Han är helt eld och lågor.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

reflektion har nu haft mitt G710+ drygt en vecka - ljudnivå inte nämnvärt högre än mitt gammla G15v2 och blev förvånad hur slimmat detta tangentbord var gentemot G15v2 , alla bilder jag hadde sett på G710+ hadde gett mig intryck av att det var enormt åtminståne lika stort som G15 men G710+ är kompakt. G15v2 kunde glida lite under en spelomgång så att tangentbordet stog lite snett, detta är dock omöjligt med G710+ som måste lyftas om det ska komma ur läge. kan änsålänge inte komma på nått negativt att säga om detta tangentbord förutom att det i mina händer saknar., och stor bokstav som nån påpekade här på forumet men det kan jag ju inte skylla tangentbordet på.

Vadå saknar stora bokstäver och ".,"?
Man kan väl skriva stora bokstäver om man håller in shift?
Och ".," kan ju skrivas om man trycker på rätt tangent?

Permalänk
Medlem

Elgiganten rear dessa för 599kr nu, köpte ett var egentligen bara ute efter bakgrundsbelysning och skiter i designen, blir säkert bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||