Stardock rapporterar tre miljoner nedladdningar av startmeny-ersättaren Start8

Permalänk
Medlem

Om jag mot bättre vetande någonsin körde Win8 igen så skulle jag definitivt slänga in Classic Shell.

De är enligt mig hittills bäst på att tillhandahålla utmärkt funktionalitet som MS successivt ha dräpt bort genom åren (som att ta bort share-overlayen på utdelade mappar - jag har läst och förstått MS motivering till det, men vad hjälper det när det fortfarande är totalt idiotiskt).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ser seriöst inte poängen med denna start meny, använder typ "start menyn" ungefär 5-10 sekunder under en hel dag vid datorn, detta blir inte mindre effektivt i Modern UI vs Gammal klassisk start menyn, skillnaden är så enormt minimal att det inte enns finns en poäng att bråka om det.

Men det är mitt arbetsflöde, och ja jag använder väldigt många program över en dag. dock majoriteten av dom ligger och snurrar hela tiden så Pinna dom till någon av mina taskbars är alltid trevligt. Sedan när man väl lärt sig alla snabb kommandon i Win 8 som vist tar ett tag, tog ungefär lika lång tid att komma igång med Win 7 så förlorar man inget.

T.ex. kontrollpanelen når man snabbt genom att högerklicka längst ner till vänster i Win 8 o.s.v.

Överlag jag inte fattat vad allt detta detta skriv om start menyn gått ut på, även om det nu har varit en försämring på många punkter så överlag finns det så många förbättringar i Windows 8. T.ex. möjlighet för applikationer att registrera in sig i nya sök funktionen så man snabbare kommer åt det O.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

det mest storslagna hjärnsläppet med startmenyn är att man måste trycka "start" för att stänga av. Logisk kullerbytta

Dax för något nytt

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Du fattar inte. Du skriver alltid samma sak.

Vi är vana vid Win8-startmenyn. Vi vet hur den funkar, och många använder den permanent. Vi är inte ovana eller trivs inte för att det är nytt.

Vi tycker helt enkelt att Metro suger.

Skickades från m.sweclockers.com

Han fattar precis och jag tror att du missar hans poäng. Ett par av mina vänner har nyligen fått barn. Dessa barn kommer troligen aldrig uppleva Win7 gränssnitt eller funktion, utan de kommer att växa upp med Win8. Antag att du om ca 10 år visar dem Win7 och säger "detta är bättre". De kommer att skratta dig i ansiktet åt stenåldersskiten du precis visat dem. Klart som fan att 8 är bättre? Precis som de kommer tycka att Win10 är ren skit, det var mycket bättre med 8:an!

Men du har också helt rätt i det du säger. Du tycker säkert att Metro suger.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ser seriöst inte poängen med denna start meny, använder typ "start menyn" ungefär 5-10 sekunder under en hel dag vid datorn, detta blir inte mindre effektivt i Modern UI vs Gammal klassisk start menyn, skillnaden är så enormt minimal att det inte enns finns en poäng att bråka om det.

Men det är mitt arbetsflöde, och ja jag använder väldigt många program över en dag. dock majoriteten av dom ligger och snurrar hela tiden så Pinna dom till någon av mina taskbars är alltid trevligt. Sedan när man väl lärt sig alla snabb kommandon i Win 8 som vist tar ett tag, tog ungefär lika lång tid att komma igång med Win 7 så förlorar man inget.

T.ex. kontrollpanelen når man snabbt genom att högerklicka längst ner till vänster i Win 8 o.s.v.

Överlag jag inte fattat vad allt detta detta skriv om start menyn gått ut på, även om det nu har varit en försämring så överlag finns det så många förbättringar i Windows 8.

Att jämföra exempelvis sökfunktionen som finns i klassiska startmenyn samt den som är i modern ui är ganska mycket mer än en minimal skillnad. Klassiska startmenyn söker bland filer(även epost samt bokmärken snabbt, enkelt och direkt), inställningar samt installerade program och visar alla resultat samtidigt utan att behöva ange att man vill "söka på något annat".

I mordern UI är inte detta fallet.

Att lära sig alla snabbkommandon tar inte "lika lång tid" som att komma igång med Windows 7. Om du nu menar komma igång som exakt samma sak som att lära sig alla snabbkommandon så tar det nog kortare tid då det finns betydligt mycket färre som är användbara i sammanhanget. Exempelvis Win + f är någonting jag aldrig behövde använda i windows 7 (tar fram sökdialogen i explorer för att söka bland filer, behövde aldrig den för att startmenyn löste de problemen. Medans i windows 8 är det nästan kritiskt att man trycker så för att söka bland filerna!

Men jag tycker att det är ett grymt problem att de har tagit bort den funktionen eftersom det är som om nästa xbox skulle enbart kontrolleras via kinect, visst det fungerar men det handikappar systemet på ett sätt.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som använder sökfunktionen i startmenyn? och jag har mina vanligaste program pinnade i den, gillar inte äckligt fult bloated skrivbord eller program pinnade på taskbaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

det mest storslagna hjärnsläppet med startmenyn är att man måste trycka "start" för att stänga av. Logisk kullerbytta

Dax för något nytt

Ja, för Win8 är bättre :).

Alternativ ett:

  1. Dra muspekaren till övre högra hörnet och vänta en sekund

  2. Klicka på den konstiga lilla ikonen som säger start

  3. Klicka på den lilla bilden för användaren i övre högra hörnet

  4. Klicka på logga ut

  5. Klicka på den lilla power symbolen i det undre högra hörnet.

  6. Klicka på Shutdown

Alternativ två:

  1. Ctrl-Alt-Del

  2. Power ikon

  3. Shutdown

Alternativ tre:

  1. Ge ifrån dig ett blod frysande krigsrop

  2. Ryck elkabel

  3. Gråt tyst i ett hörn av rymmet

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Ja, för Win8 är bättre :).

Alternativ ett:

  1. Dra muspekaren till övre högra hörnet och vänta en sekund

  2. Klicka på den konstiga lilla ikonen som säger start

  3. Klicka på den lilla bilden för användaren i övre högra hörnet

  4. Klicka på logga ut

  5. Klicka på den lilla power symbolen i det undre vänstra hörnet.

  6. Klicka på Shutdown

Alternativ två:

  1. Ctrl-Alt-Del

  2. Power ikon

  3. Shutdown

Alternativ tre:

  1. Ge ifrån dig ett blod frysande krigsrop

  2. Ryck elkabel

  3. Gråt tyst i ett hörn av rymmet

Alt 4

  1. Slicka med muspekaren mot högra sidan av skärmen, går även via att trycka på win+c för att få fram den menyn

  2. Settings

  3. Power

  4. Shut down

Alt 5

  1. Tryck alt+f4 på vanliga desktop (fungerar inte i modern ui? wtf) tills "shut down windows" dialogen kommer fram

  2. Stäng av Windows

  3. Ha inte Desktop Skype framme för den går inte att stänga ned ordentligt med alt+f4

  4. Samma sak händer med skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Alt 4

  1. Slicka med muspekaren mot högra sidan av skärmen

  2. Settings

  3. Power

  4. Shut down

Alt 5

  1. Tryck alt+f4 på vanliga desktop (fungerar inte i modern ui? wtf) tills "shut down windows" dialogen kommer fram

  2. Stäng av Windows

  3. Ha inte Desktop Skype framme för den går inte att stänga ned ordentligt med alt+f4

  4. Samma sak händer med skype.

Wow! De metoderna har jag inte tänkt på, tack för vidareutbildningen! Men att gå in i Settings är knappast mer logiskt än att trycka start. Jag vill ju inte ändra någon inställning!

Permalänk
Medlem

fattar inte hur man skulle vilja ha windows 8

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Wow! De metoderna har jag inte tänkt på, tack för vidareutbildningen! Men att gå in i Settings är knappast mer logiskt än att trycka start. Jag vill ju inte ändra någon inställning!

Det bästa är att alla är fler steg än W7 så man får njuta av W8 längre.

1. Win-tangent
2. Shutdown

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Det bästa är att alla är fler steg än W7 så man får njuta av W8 längre.

1. Win-tangent
2. Shutdown

Det var dit jag ville komma

Jag tycker det målar en ganska bra bild av hur (inte) genomtänkt metro är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Du fattar inte. Du skriver alltid samma sak.

Vi är vana vid Win8-startmenyn. Vi vet hur den funkar, och många använder den permanent. Vi är inte ovana eller trivs inte för att det är nytt.

Vi tycker helt enkelt att Metro suger.

Skickades från m.sweclockers.com

strejf jobbar för M$ och tar i med näbbar och klor för att W8 ska komma ut som segrare.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Att jämföra exempelvis sökfunktionen som finns i klassiska startmenyn samt den som är i modern ui är ganska mycket mer än en minimal skillnad. Klassiska startmenyn söker bland filer(även epost samt bokmärken snabbt, enkelt och direkt), inställningar samt installerade program och visar alla resultat samtidigt utan att behöva ange att man vill "söka på något annat".

I mordern UI är inte detta fallet.

Att lära sig alla snabbkommandon tar inte "lika lång tid" som att komma igång med Windows 7. Om du nu menar komma igång som exakt samma sak som att lära sig alla snabbkommandon så tar det nog kortare tid då det finns betydligt mycket färre som är användbara i sammanhanget. Exempelvis Win + f är någonting jag aldrig behövde använda i windows 7 (tar fram sökdialogen i explorer för att söka bland filer, behövde aldrig den för att startmenyn löste de problemen. Medans i windows 8 är det nästan kritiskt att man trycker så för att söka bland filerna!

Men jag tycker att det är ett grymt problem att de har tagit bort den funktionen eftersom det är som om nästa xbox skulle enbart kontrolleras via kinect, visst det fungerar men det handikappar systemet på ett sätt.

Nej jag syftade på allt annat de gömde undan i Windows 7 gentemot XP, vist de gömde det mesta redan i Vista men sak samma. T.ex. Arkiv menyn för att komma åt vissa inställningar i Explorer o.s.v. Sådana saker tog ett tag att vänja sig vid Win 7 också, de är faktiskt mer tillgängliga i 8'an ironiskt nog inte för att jag har Ribbon menyn framme men ändå.

Sedan personligen tycker jag söken är överlag bättre vist det blir ett extra knapp tryck att byta resultat, samma som innan i Windows 7 om du behövde lista fler resultat en vad du såg ( oftast 3-4 st ) Dock väldigt unika filnamn så går det ju något långsammare i Win 8 definitivt. Men det finns som sagt va nyheter där med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Min gissning till dagens W8 är för framtida "tablets och "smartphones". Ett OS för alla prylar du använder i hemmet, rätt smart och billigt av Microsoft.

Problemet är PC modellen som Microsoft borde ha tänkt om på, om man nu inte använder en "touch" skärm^^. Använder W8, gillar det. Känns på något sätt "lättare" och snabbare än w7.

Dock i början av min lärdom av W8 blev jag frustrerad när man alltid fick känslan att "peta" på skärmen för att öppna ett program.

Nu sitter jag och funderar på om man ska skaffa en start knapp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Ja, för Win8 är bättre :).

Alternativ ett:

  1. Dra muspekaren till övre högra hörnet och vänta en sekund

  2. Klicka på den konstiga lilla ikonen som säger start

  3. Klicka på den lilla bilden för användaren i övre högra hörnet

  4. Klicka på logga ut

  5. Klicka på den lilla power symbolen i det undre högra hörnet.

  6. Klicka på Shutdown

Alternativ två:

  1. Ctrl-Alt-Del

  2. Power ikon

  3. Shutdown

Alternativ tre:

  1. Ge ifrån dig ett blod frysande krigsrop

  2. Ryck elkabel

  3. Gråt tyst i ett hörn av rymmet

Windows 7
#1 Start-->stäng av/omstart/logga ut

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte problemet med att ha startskärmen i helskärmsläge, det är ju jättelätt att komma åt alla program då?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hatet mot Windows 8, det finns mycket bra nytt och många förbättringar "under huven". Vill man ha startmenyn kan man ha den och slippa Metro helt. Dvs får man bara fördelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag förstår inte varför Microsoft har skitit i att tjäna så mycket pengar som möjligt med W8.
Vanligtvis strävar ju företag mot att tjäna så mycket pengar som möjligt, men tydligen inte i detta fall.
Om Microsoft hade skrotat Metro eller allafall gjort så att man kan själv välja om man vill köra Metro eller inte så hade de sålt mycket fler W8 exemplar och därav tjänat mer pengar.

Jag är en av de många som inte köper W8 pga. Metro skiten.

Du måste se helheten. Alla framtidsprognoser de senaste 4:a åren har sagt att den mobila marknaden (mobiltelefoner och tablets) kommer växa sig allt större och bli allt viktigare för människor. Allt mer kommer att göras på dessa enheterna och mycket, så som att dötidssurfa eller att spela småspel, kommer att flyttas över från datorer till människors mobiler eller tablets. Jag hoppas att du förstår vad jag försöker få fram.

Titta nu på de största aktörerna inom dessa marknaderna. Det är Apple (iOS, iPhone, iPad) och Google (Android, OEMs mobiltelefoner och tablets). Var är Microsoft? Sanningen är den att Microsoft har försökt i flera år att ta sig in på dessa marknaderna men har ständigt misslyckats gång på gång. En av anledningarna har varit att app-utbudet har varit löjligt litet jämfört med Android och iOS, och eftersom de har få användare så har plattformarna varit väldigt ointressanta för utvecklare att utveckla för. Mindre utvecklare leder till mindre utbud av appar leder till mindre användare.

Så vad är den största tillgången Microsoft har som de kan använda för att ta ett massivt steg in på marknaden? Windows, givetvis. Sanningen är den att med Windows 7 bakom sig så står Microsoft väldigt stadigt på marknaden för bärbara och stationära. De har i princip ingen konkurrent att vara rädda för och eftersom i princip hela företagssektorn har äntligen uppgraderat från Windows XP till Windows 7 så vet de att deras nästkommande operativsystem inte kommer att vara aktuellt för många av deras kunder. Samma sak för slutanvändare. Windows 7 var en banbrytande succé i princip allla sätt, och många av de som uppgraderade är inte intresserade av att uppgradera till nästa OS bara 3 år efter.

Med andra ord förstår Microsoft att de kan använda Windows 8 för att få mer utvecklare till att utveckla till deras mobila enheter på grund av hur lika utvecklingen är, och en Metro app som är designad för Windows 8 på stationära datorer kan ganska lätt konverteras till en app för Windows 8 RT eller Windows Phone 8. Och eftersom så många datorer kommer att köra Windows 8 så kommer utvecklarintresset för Metro (eller Modern UI som det heter numera) att öka, vilket kommer att öka app-utbudet, som har konsekvensen att kunderna ökar. Det går ihop med att dina inställningar synkas över alla dina enheter, vilket Microsoft hoppas ska få människor att bli mer intresserade av att köpa en Windows tablet istället för en Android eller iOS tablet.

Så de siktar för framtiden.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Wow! De metoderna har jag inte tänkt på, tack för vidareutbildningen! Men att gå in i Settings är knappast mer logiskt än att trycka start. Jag vill ju inte ändra någon inställning!

MS vill att alla ska låta sina datorer stå på och slicka i sig energi, det är
därför de har gjort det svårare att hitta avstängningen.

Skämt åsido, det har faktiskt blivit svårare att stänga av, men som
tur är kommer man ju ihåg alt+f4 från förr, så använder det i Win8.
(Men gillar fortfarande inte det nya gränssnittet!!! )

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Han fattar precis och jag tror att du missar hans poäng. Ett par av mina vänner har nyligen fått barn. Dessa barn kommer troligen aldrig uppleva Win7 gränssnitt eller funktion, utan de kommer att växa upp med Win8. Antag att du om ca 10 år visar dem Win7 och säger "detta är bättre". De kommer att skratta dig i ansiktet åt stenåldersskiten du precis visat dem. Klart som fan att 8 är bättre? Precis som de kommer tycka att Win10 är ren skit, det var mycket bättre med 8:an!

Men du har också helt rätt i det du säger. Du tycker säkert att Metro suger.

Angående Windows 8, barn, och stenåldern:

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Han fattar precis och jag tror att du missar hans poäng. Ett par av mina vänner har nyligen fått barn. Dessa barn kommer troligen aldrig uppleva Win7 gränssnitt eller funktion, utan de kommer att växa upp med Win8. Antag att du om ca 10 år visar dem Win7 och säger "detta är bättre". De kommer att skratta dig i ansiktet åt stenåldersskiten du precis visat dem. Klart som fan att 8 är bättre? Precis som de kommer tycka att Win10 är ren skit, det var mycket bättre med 8:an!

Men du har också helt rätt i det du säger. Du tycker säkert att Metro suger.

Det förutsätter att Win 8 blir en framgång. Vilket det vid denna tidpunkt är långt ifrån att vara. Det pratas om 60 miljoner licenser men vad? OEM, uppgraderingar, egen försäljning inom Microsoft till Surface-divisionen? Teorierna är många så vad som nått slutkund kan säkert vara mindre. Nu kommer dock en massa surfplattor så det är nu vi får se om det blir någon framgång. För på traditionella datorer, där finns oavsett om en själv gillar det eller ej ett stort motstånd.

Det roliga är att om Microsoft släppt Win 8 som Windows Tablet OS eller annat namn och en massa produkter till det tror jag kritiken varit avsevärt mindre och framgången större.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Fattar verkligen inte problemet med att ha startskärmen i helskärmsläge, det är ju jättelätt att komma åt alla program då?

Problemet är att du inte har någon som kognitions-studerande kallar för "referens punkt" alltså ett viloläge. I de tidigare versionerna var det skrivbordet. I 8an finns ingen struktur, ingen ordning.

Ett exempel:
Öppnar man en pdf så öppnas det i appen pdf viewer. Denna dyker inte upp i taskbaren i desktop-läget. Den dyker upp i en dold taskbar till vänster. Start skärmen ger ingen information om att pdf viewern är öppen. Öppnar du en till pdf så läggs den i en tredje taskbar inuti pdf viewer appen. Som man kan se genom att högerklicka i appen.

Det finns inget viloläge där du kan titta på skärmen och säga: aha! där är min pdf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Wow! De metoderna har jag inte tänkt på, tack för vidareutbildningen! Men att gå in i Settings är knappast mer logiskt än att trycka start. Jag vill ju inte ändra någon inställning!

Du kommer älska den här:

Tryck på powerknappen på datorn en gång.

Klart.

Permalänk
Medlem

Vem fan använder startmenyn?

I Win7 så klickade man ju bara flagga, skrev typ cmd och tryckte enter. Nu får man sökresultatet i helskärm och kan jobba aktivt med sin sökning. Annars är det ju pinnade program som gäller och det fungersr ju som innan.

Hatade metro först men kom på hur jag skulle jobba för att det ska stödja mitt arbetssätt.

Tillägg: Jag använder INGA metroappar, tycker metro suger på en desktop. Men som stsrtmeny är det en uppgradering.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Du kommer älska den här:

Tryck på powerknappen på datorn en gång.

Klart.

min dator har ingen power-knapp då jag råkade modda den lite för mycket. Jag startar genom att kortsluta två kablar. Och dessutom vill jag välja om den ska sova (sleep) eller dö (shutdown) och powerknappen ger inte det valet.

För att inte nämna att jag inte vill kravla in under skrivbordet för att stänga av datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aktsu:

Jag förstår inte hatet mot Windows 8, det finns mycket bra nytt och många förbättringar "under huven". Vill man ha startmenyn kan man ha den och slippa Metro helt. Dvs får man bara fördelarna.

Bästa OS jag använt nånsin.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Visste att MS glömt något... Här är beviset.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

min dator har ingen power-knapp då jag råkade modda den lite för mycket. Jag startar genom att kortsluta två kablar. Och dessutom vill jag välja om den ska sova (sleep) eller dö (shutdown) och powerknappen ger inte det valet.

För att inte nämna att jag inte vill kravla in under skrivbordet för att stänga av datorn.

Win+i > Stäng av

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem

Tre miljoner som spenderat pengar i onödan alltså;

VARFÖR skaffa Start8 när Classic Shell finns gratis och gör jobbet lika bra?

Skrivet av Aemony:

Hahahaha, det där fick mig att utbryta i ostoppbart skrockande!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841