Windows 8-uppgradering

Permalänk
Inaktiv

Windows 8-uppgradering

Hallo!

Funderar på att uppgradera till Windows 8 nu när det är billigt. Enligt Microsofts hemsida måste man installera uppgraderingsassistenten för att kunna installera Windows 8. Det är inga problem, dock undrar jag om man får en produktnyckel och om man kan ladda ner en riktig ISO så man kan installera det utan att ha Windows installerat på datorn innan eller måste man alltid ha Windows installerat för att ominstallera?

Havsmonstret

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Hallo!

Funderar på att uppgradera till Windows 8 nu när det är billigt. Enligt Microsofts hemsida måste man installera uppgraderingsassistenten för att kunna installera Windows 8. Det är inga problem, dock undrar jag om man får en produktnyckel och om man kan ladda ner en riktig ISO så man kan installera det utan att ha Windows installerat på datorn innan eller måste man alltid ha Windows installerat för att ominstallera?

Havsmonstret

Du kommer bli erbjuden att köpa en installationsdisk för lite mer än 200 kr, som MS skickar hem till dig.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon150287:

Hallo!

Funderar på att uppgradera till Windows 8 nu när det är billigt. Enligt Microsofts hemsida måste man installera uppgraderingsassistenten för att kunna installera Windows 8. Det är inga problem, dock undrar jag om man får en produktnyckel och om man kan ladda ner en riktig ISO så man kan installera det utan att ha Windows installerat på datorn innan eller måste man alltid ha Windows installerat för att ominstallera?

Havsmonstret

Som han sa ovan, dessutom kan du välja att bränna ut ISOn på en DVD efter den är nerladdad så du kan installera clean från den både direkt och senare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Hallo!

Funderar på att uppgradera till Windows 8 nu när det är billigt. Enligt Microsofts hemsida måste man installera uppgraderingsassistenten för att kunna installera Windows 8. Det är inga problem, dock undrar jag om man får en produktnyckel och om man kan ladda ner en riktig ISO så man kan installera det utan att ha Windows installerat på datorn innan eller måste man alltid ha Windows installerat för att ominstallera?

Havsmonstret

Du får nyckeln skickad till din email och det skall gå att använda den hur många gånger som helst så vitt jag vet. Det är bara att välja att du vill ladda ner för att bränna den på disk, så laddar du ner en ISO och lägger på en DVD.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Inaktiv

Det låter ju jättebra. Får man nått inlogg till MS Store eller kan man bara ladda ner ISOn en gång?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon150287:

Det låter ju jättebra. Får man nått inlogg till MS Store eller kan man bara ladda ner ISOn en gång?

Ja, du får all info i mailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Ja, du får all info i mailet.

Jag undrar också på vilket steg man kan välja att få Iso filen på sticka eller Dvd skiva.

Vet någon hur stor iso filen är. Har en 4GB sticka som kan använda 3.79 Gb räcker denna ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas79:

Jag undrar också på vilket steg man kan välja att få Iso filen på sticka eller Dvd skiva.

Du måste köra Vista eller W7. Har inte funkat med XP för mig för att kunna skapa ISO fil. Kanske för andra. Annars så får du det i ett steg i programmet du kör för att köpa och uppgradera till W8. Om du inte fick någon ISO fil val, så går det att köra ett annat program sen i W8 för att ladda hem. Det gjorde jag.

Citat:

Vet någon hur stor iso filen är. Har en 4GB sticka som kan använda 3.79 Gb räcker denna ??

Ja, ska funka med den.