Permalänk
Medlem

värt att köpa h80 från usa?

hej kolla lite på amazone hitta en h80 för 89 dollar drygt 580kr i svergie kostar den 820kr är det värt att köpa en sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

hej kolla lite på amazone hitta en h80 för 89 dollar drygt 580kr i svergie kostar den 820kr är det värt att köpa en sån?

Du glömmer frakt till sverige som kan gå på säkert mer än vad kylaren kostar om du har otur.. Samt sen tull/skatt på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

aldrig! kolla tyskland isåfall de brukar ha bättre priser och där åker vi inte på moms och tull

Permalänk
Medlem

Inte värt det med tanke på garanti och allt, lättare att sköta det via en svensk återförsäljare.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Oliver91:

aldrig! kolla tyskland isåfall de brukar ha bättre priser och där åker vi inte på moms och tull

Yes tyskland eller sverige tbh.

Tills TS :Du kommer få betala minst 100kr frakt + tull. om du köper från USA

Permalänk
Medlem

Tumregel

Skrivet av tvedberg:

Nej.
Multiplicera priset i dollar med 10 så kommer du väldigt nära saningen för vad varan kommer kosta i kronor efter alla avgifter. Frakt tillkommer dessutom i många fall.

Det enda possitiva är att det inte är någon tull på elektronik för datorer från USA.

Edit: Förtydligande i fetstil.

Permalänk
Medlem

Japp skit i att handla från usa.

Tex handlar du en vara för 1000kr åker du på ca 250kr i tull och sedan frakten på det.

Multiplicera med ~1.5 på varans pris så får du fram ungefär hur mycket det kostar att ha det i brevlådan förutsatt att allt går enligt planen (vilket absolut inte är något man skall utgå ifrån)

Citat:

Det enda possitiva är att det inte är någon tull på elektronikvaror från USA.

Detta är inte att lita på - jag fick betala tull på speedcontrollers och servon (radiostyrning) vilket är uppenbar elektronik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

Åker du på tull blir det ca 35% extra för moms och tull.

Permalänk
Medlem

Kul att folk säger samma grej om och om igen som personer innan sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Kul att folk säger samma grej om och om igen som personer innan sagt

Fast det är väl väldigt bra att få lite mer input än att bara lita blint på en person?
Så resonerar jag när jag köper saker, finns det ett omdöme så säger inte det lika mycket som hundra omdömen

Permalänk
Moderator

köpte inte en H80...pumpen är dålig på H100/H80...

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre vänta på Swiftech H220, om du har plats för en. Men om du ska skaffa en H80 du kanske inte har plats/pengarna för en.

Permalänk
Medlem

Du kommer åka på moms, tull, frakt. Samt en 100:- speditionsavgift.. så nej.. absolut inte värt det.
http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettla...

Plus att du kommer inte kunna lämna tebax till butiken på garanti, ifall du får en defekt H80..

Du ska även betala moms för frakt avgiften.. så det är sällan värt att importera saker från USA..

Permalänk
Medlem

Tullen tar ju 25% sedan 110kr i administrativ avgift som det heter.. Köper därför allt inom sverige till datorn om man inte tjänar ett par hundra på att ta det ifrån tyskland/england etc. Inte värt allt strul om det pajar då första året ska man vända sig till återförsäljaren.

Permalänk
Medlem

Se vad alla har skrivit. Och vidare så föredrar jag att handla från england eller tyskland.
T.ex. www.amazon.co.uk
www.caseking.de
är sidor som jag har beställt på.