Fast i Startup Repair-loop, behöver hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2008

Fast i Startup Repair-loop, behöver hjälp!

Jag har en gammal Asus Aspire 6930 med förinstallerat Windows Vista (Home Edition tror jag, vet inte om det är Premium eller inte) alltså jag har ingen skiva med Vista.

När jag skulle stänga av den igår så började den automatiskt uppdatera Acer Arcade-skiten så jag lät den (jag har ingen aning om det har nåt med nedanstående att göra, men det var det absolut sista som hände när datorn fungerade som vanligt.)
När jag sen imorse skulle sätta på datorn så kom det upp Startup Repair och jag tänkte "ok". Men Startup Repair failade och datorn startades om, sen samma visa igen och igen och igen.

Har googlat flera timmar och försökt allt jag hittat utan resultat, slutligen det här: http://www.tomshardware.co.uk/forum/245774-34-vista-system-re...
Det funkade inte heller och har inte hittat nåt här på forumet som hjälper, så SNÄLLA hjälp, förlorar en jävla massa grejer om jag måste installera om allt eller köpa ny dator (som jag ändå ska, men vill gärna kunna få med mig allt från gamla datorn.)

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010

Vill du ha med dej allt från den gamla kan du ju alltid koppla in hårddisken i en stationär och föra överallt den vägen. men annars kan det ju gå att reparera med CD skiva eller installera nytt OS men spara Filerna som dom är.

ursäkta om jag har fel, Vista var lite "före min tid på SweC" /Simon

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av simon253:

Vill du ha med dej allt från den gamla kan du ju alltid koppla in hårddisken i en stationär och föra överallt den vägen. men annars kan det ju gå att reparera med CD skiva eller installera nytt OS men spara Filerna som dom är.

ursäkta om jag har fel, Vista var lite "före min tid på SweC" /Simon

Ok, tack, men hur går jag till väga för att göra nån av de två sakerna då? Är inte så bevandrad bland de här problemen. Börjar få panik för jag behöver grejerna för skolan.

Skickades från m.sweclockers.com