Audio Technica ATH-M50

Permalänk

Nu börjar diskanten på mina ATH-M50 låta lite bättre, gissar väl på att dom kräver lång inspelning, även fast folk påstår att det är en myt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag hamnade här när jag försökte läsa på lite om olika hörlurar. Jag har problem med tinnitus och vill absolut inte ha några hörlurar med "piercing treble" (vilket jag antar är skärande diskant). Jag vill heller inte ha några med löjligt mycket bas. Jag vill kunna ha bra ljud utan att spela för högt också.

Gled in på dessa lurar, men blir tveksam nu när jag läser här. Är Sennheiser HD 25-1 ett bättre alternativ i så fall eller finns det några andra bra som någon kan rekommendera?

Tack på förhand.

Permalänk

Jag skulle gissa att du kommer bli nöjd med ljudet. Jag har en massa olika lurar eftersom jag sysslar med musik och behöver referenslyssning.
ATH-M50 är en av mina favoriter och används i många studios. Dels på grund av det neutrala ljudet och att dom läcker lite.
Ljudet är neutralt med en lite extra bas-boost. Det enda negativa med ATH-M50 är öronkuddarna. Jag har gjort av med ett antal eftersom dom blir hårda med tiden. Kuddarna har dom fixat på 50x. Det går även att köpa M50x kuddar som passar M50. Thomann är ett bra ställe för det.
Du kommer garanterat inte hitta något bättre än M50 eller M50x för det priset. Lycka till med hörlurköpet.