Gta iv laggar på low. Tips?

Permalänk

Gta iv laggar på low. Tips?

Inkasserade en kopia av Gta iv tidigare idag och skulle precis börja lira. När jag upplever framedrops. Jag vet att Gta iv är ooptimerat som satan men att det inte flyter på när man har 800x600 som upplösning är helt sjukt.

Kan jag göra något åt detta? specs i sign.

Permalänk
Medlem

uppdatera spelet

Permalänk

Redan gjort det.

Permalänk
Entusiast

Får Flashbacks från när jag spelade det

Satans ooptimerade skitspel...

Dold text

Vad har du för hårdvara? Jag har för mig att jag också spelade på Low/Medium med min konfiguration i 1920x1080 och fick då runt 50FPS har jag för mig med drops ner till 20-30FPS som var nästan oundvikbara.

Edit: Såg nu din signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuffingpågatan:

Redan gjort det.

Säker på att du kör version 1.0.7.0? Sedan det uppdaterades har jag aldrig haft problem med spelet.

Permalänk
Skrivet av Manett:

Säker på att du kör version 1.0.7.0? Sedan det uppdaterades har jag aldrig haft problem med spelet.

Hur kollar man vilken uppdatering man har/hur uppdaterar man?

Permalänk
Medlem

Som sagt, vad för specs? Dra ner view distance osv :). Se till att ha spelet uppdaterat också.

Permalänk
Skrivet av matte56:

Som sagt, vad för specs? Dra ner view distance osv :). Se till att ha spelet uppdaterat också.

Som sagt, specs i sign.

Permalänk
Medlem

Som sagt, specs i sign.

Märkligt.. du bör inte ha några problem med spelet sålänge du har det uppdaterat

Permalänk
Medlem

Hur kollar man vilken uppdatering man har/hur uppdaterar man?

Gå till installationsmappen. Högerklicka på GTAIV.exe och sedan Egenskaper - Information. Under produktversion står det.