[Samsung] Note 3 - Rykten, release, specifikationer

Permalänk

Jasså? Jag har hört det från några kompisar som har android, så jag kan inte svara på om det är sant eller inte.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av kentan900:

Jasså? Jag har hört det från några kompisar som har android, så jag kan inte svara på om det är sant eller inte.

EXTREMT säger det en gång till EXTREMT liten chans att du får virus på en Android telefon. Har haft Android i 4 år nu och laddat ner massa skumma apks och varit inne på konstiga sidor och har aldrig ens varit nära att få något virus. Ärligt talat så förstår jag inte varför vissa använder sig av virusskydds appar. Just saying

Rekommenderar dig starkt att skaffa note 3. Har haft 1an 2an och nu 3an. Bästa Android telefon serien imo. Hade ett år kvar på abonnemanget på min note 2 men köpte ut mig bara för jag var så taggad på 3an du kommer inte ångra dig!

När jag skaffade note 1 så kändes det riktigt konstigt med en sådan stor telefon. Tog ca en vecka sen så störde man sig bara på att hålla andras telefoner för man tyckte att dom var så små

Hoppas du hittar något du gillar och jag välkomnar dig starkt till Android världen. Du kommer inte vara lika låst som du är med ios och möjligheterna är oändliga. Roms, root, mods, launchers, emulators, widgets osv osv osv!

Edit:
Sidor som rekommenderas:
http://forum.xda-developers.com/ - Roms, root, apks, hjälp osv. Det bästa forumet inom android!
http://www.androidpolice.com/ - Nyheter inom Android världen. Den bästa enligt mig!
http://www.swedroid.se/ - Svensk sida, kombo av xda och android police.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Virus på android är bara en myt. Har kört android sen det släpptes och aldrig råkat ut för virus eller liknande.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av horseboy:

Virus på android är bara en myt. Har kört android sen det släpptes och aldrig råkat ut för virus eller liknande.

Amen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Vad rekommenderar ni för skal?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av horseboy:

Virus på android är bara en myt. Har kört android sen det släpptes och aldrig råkat ut för virus eller liknande.

Skrivet av tyvar1:

Och det vet ni hur? Ni märker ju inte direkt av det..

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tcntad:

Och det vet ni hur? Ni märker ju inte direkt av det..

självklart så finns det virus men i extremt lågt antal. knappt några som får det! kanske dom som trycker på getvirusapp2.1.apk

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tyvar1:

självklart så finns det virus men i extremt lågt antal. knappt några som får det! kanske dom som trycker på getvirusapp2.1.apk

Eller installerar appar från "okända" platser, kanske inte dock getvirusapp.apk..

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

EXTREMT säger det en gång till EXTREMT liten chans att du får virus på en Android telefon. Har haft Android i 4 år nu och laddat ner massa skumma apks och varit inne på konstiga sidor och har aldrig ens varit nära att få något virus. Ärligt talat så förstår jag inte varför vissa använder sig av virusskydds appar. Just saying

Rekommenderar dig starkt att skaffa note 3. Har haft 1an 2an och nu 3an. Bästa Android telefon serien imo. Hade ett år kvar på abonnemanget på min note 2 men köpte ut mig bara för jag var så taggad på 3an du kommer inte ångra dig!

När jag skaffade note 1 så kändes det riktigt konstigt med en sådan stor telefon. Tog ca en vecka sen så störde man sig bara på att hålla andras telefoner för man tyckte att dom var så små

Hoppas du hittar något du gillar och jag välkomnar dig starkt till Android världen. Du kommer inte vara lika låst som du är med ios och möjligheterna är oändliga. Roms, root, mods, launchers, emulators, widgets osv osv osv!

Edit:
Sidor som rekommenderas:
http://forum.xda-developers.com/ - Roms, root, apks, hjälp osv. Det bästa forumet inom android!
http://www.androidpolice.com/ - Nyheter inom Android världen. Den bästa enligt mig!
http://www.swedroid.se/ - Svensk sida, kombo av xda och android police.

Jag påstår inte att den får det men mer eller mindre kan allt få virus idag så jag vill bara höra av alla som har en Note eller Android i huvudtaget om man har haft problem med detta då jag har vant mig vid iPhone men är väldigt sugen på att prova ut Note 3:an

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av kentan900:

Jag påstår inte att den får det men mer eller mindre kan allt få virus idag så jag vill bara höra av alla som har en Note eller Android i huvudtaget om man har haft problem med detta då jag har vant mig vid iPhone men är väldigt sugen på att prova ut Note 3:an

Förstår Köp den! du kommer inte ångra dig! om du behöver hjälp är det bara att fråga!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag rekommenderar telefonen, har kört den nån månad nu...

Enormt taskig batteritid
Enormt taskig precision med pennan
Taskigt ljud ur högtalaren, samt ingen stereo
Bugg i android som slukar ström om man har wififunktionen på till gps.
Tung, med extendedbatteri
Svårt att hitta covers om man har extendedbatteri

Annars:
Fin design (vit)
Bra bild med bra pixeltäthet, ljusstyrka...
Bra lädercover (den med rutan, om man inte har extendedbatteri)
Snabb hårdvara och flytande os
Snabb 4G

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dalton Sleeper:

Kan inte säga att jag rekommenderar telefonen, har kört den nån månad nu...

Enormt taskig batteritid
Enormt taskig precision med pennan
Taskigt ljud ur högtalaren, samt ingen stereo
Bugg i android som slukar ström om man har wififunktionen på till gps.
Tung, med extendedbatteri
Svårt att hitta covers om man har extendedbatteri

Annars:
Fin design (vit)
Bra bild med bra pixeltäthet, ljusstyrka...
Bra lädercover (den med rutan, om man inte har extendedbatteri)
Snabb hårdvara och flytande os
Snabb 4G

Du har bara fått ett måndagsex. återställ och uppdatera den först.

BBS, Where's my droid power etc.
Inte för mig.
Bugg i android? Jo det finns det i alla system. Slå av platsrapport och förbättrad pos. med wifi även om den är avstängd. Kommer dock ej ihåg av den heter.
Självklart väger den mer med ett extendedbatteri, är förfasen inget du kan "anklaga" telefonen för..
Inte heller är det telefonens fel att det knappt finns skydd om man har utökat batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du har bara fått ett måndagsex. återställ och uppdatera den först.

BBS, Where's my droid power etc.
Inte för mig.
Bugg i android? Jo det finns det i alla system. Slå av platsrapport och förbättrad pos. med wifi även om den är avstängd. Kommer dock ej ihåg av den heter.
Självklart väger den mer med ett extendedbatteri, är förfasen inget du kan "anklaga" telefonen för..
Inte heller är det telefonens fel att det knappt finns skydd om man har utökat batteri.

Varför har jag måndagsex, pga att det inte finns stereoljud?

Ang buggen så är den ju inte direkt fixad på ett jädrans tag så jag tycker den är värd gnäll även om det går att avaktivera wifigrejen och rensa google services en gång. Hur länge räcker batteriet för dej på denna telefon om man får fråga? Tycker extendedbatteriet är ett krav om man äns ska använda telefonen utan att släpa med sig kabelhärvan, visst hade jag kanske inte behövt 8500mah-batteri men 3200 mah för standardbatteriet är direkt för lite. Nu räcker den iaf 3 dagar utan att jag behöver ladda den. Kan nämna att jag känner minst tre till med samma modell...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dalton Sleeper:

Varför har jag måndagsex, pga att det inte finns stereoljud?

Ang buggen så är den ju inte direkt fixad på ett jädrans tag så jag tycker den är värd gnäll även om det går att avaktivera wifigrejen och rensa google services en gång. Hur länge räcker batteriet för dej på denna telefon om man får fråga? Tycker extendedbatteriet är ett krav om man äns ska använda telefonen utan att släpa med sig kabelhärvan, visst hade jag kanske inte behövt 8500mah-batteri men 3200 mah för standardbatteriet är direkt för lite. Nu räcker den iaf 3 dagar utan att jag behöver ladda den. Kan nämna att jag känner minst tre till med samma modell...

Nämnar jag ens stereo/monoljudet? Nej.
En full dag med 6 timmar spotify (eller ca 18 timmar) och en del surf.

Permalänk
Konsolgrävare

4.4.2 kom under natten till Europa. Någon som har fått den ännu via OTA?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Brukar titta på you tube ibland. Efter drygt 1 timme så ställer den sig i laddläge men kommer inte längre. Blir lite varm.
Om den får ligga ett tag så brukar det börja fungera igen. Kanske något fel på mitt ex.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av abki:

Brukar titta på you tube ibland. Efter drygt 1 timme så ställer den sig i laddläge men kommer inte längre. Blir lite varm.
Om den får ligga ett tag så brukar det börja fungera igen. Kanske något fel på mitt ex.

Om du inte tappat din phablet så låter det som fel på den så har du garanti kvar lämna in den, såvida inte en återställning löser ditt problem?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om du inte tappat din phablet så låter det som fel på den så har du garanti kvar lämna in den, såvida inte en återställning löser ditt problem?

Provade en återställning och nu verkar det som att det fungerar.
Har inte provat en längre You Tube körning än men det kommer nog snart.

Permalänk
Medlem

Verkar som en del personer har problem med boot loops på Note 3 med 4.4.2. Jobbarkompisen kan inte ens komma åt bootmenyn (Lock+Vol up+Main) som många använder för att lösa problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |