windows 7 startar inte?

Permalänk
Medlem

windows 7 startar inte?

tjenar clockers!

Jag har fått ett problem med min dator/windows 7. Windows sju vill helt enkelt inte starta. När jag startar dartorn kommer. Windows felåterställning upp. Jag kan välja på reparera windows och starta windows normalt. När jag trycker på reparera windows så läser datorn in filerna och Windows loggan kommer upp men inget mer händer. Om jag trycker på starta normalt så blir skärmen bara svart.
har testat att starta från windows skivan men den stannar också vid windows loggan.
Men när jag ska starta i felsäkert läge så stannar uppstarten vin CLASSPNP.sys

Om någon har haft detta problem så förklara gärna hur ni fixade det och om det går skulle det vara shysst om man tog det i lätta termer så någon som inte är så high på just datorer....

Simon Rot

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på nån annan lösning än att formatera datorn och ominstallera Windows igen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag hade samma problem ett tag, formaterade datorn och det löste sig.

Permalänk
Medlem

Finns en del bra info om problemet med classpnp.sys här http://helpdeskgeek.com/windows-7/ultimate-troubleshooting-gu...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Kan inte komma på nån annan lösning än att formatera datorn och ominstallera Windows igen.

hur gör jag det? som sagt inte så high på sånt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rothski:

hur gör jag det? som sagt inte så high på sånt :/

Om du har Windows skivan är det bara att stoppa in skivan och starta installationen. Under installationen kan du även välja att formatera hårddisken

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rothski:

hur gör jag det? som sagt inte så high på sånt :/

Läs min guide.