windows 7 startar inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

windows 7 startar inte?

tjenar clockers!

Jag har fått ett problem med min dator/windows 7. Windows sju vill helt enkelt inte starta. När jag startar dartorn kommer. Windows felåterställning upp. Jag kan välja på reparera windows och starta windows normalt. När jag trycker på reparera windows så läser datorn in filerna och Windows loggan kommer upp men inget mer händer. Om jag trycker på starta normalt så blir skärmen bara svart.
har testat att starta från windows skivan men den stannar också vid windows loggan.
Men när jag ska starta i felsäkert läge så stannar uppstarten vin CLASSPNP.sys

Om någon har haft detta problem så förklara gärna hur ni fixade det och om det går skulle det vara shysst om man tog det i lätta termer så någon som inte är så high på just datorer....

Simon Rot

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Kan inte komma på nån annan lösning än att formatera datorn och ominstallera Windows igen.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012

Jag hade samma problem ett tag, formaterade datorn och det löste sig.

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Finns en del bra info om problemet med classpnp.sys här http://helpdeskgeek.com/windows-7/ultimate-troubleshooting-gu...

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Cooling23:

Kan inte komma på nån annan lösning än att formatera datorn och ominstallera Windows igen.

hur gör jag det? som sagt inte så high på sånt :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Rothski:

Om du har Windows skivan är det bara att stoppa in skivan och starta installationen. Under installationen kan du även välja att formatera hårddisken

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Rothski:

Läs min guide.