Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

FarCry 3 kraschar

Hej!
Jag fyller år idag, och fick ett exemplar av FarCry 3. Jag har installerat det med hjälp av skivorna, då jag inte sån någonstans att man kan lösa in produktkoder i Uplay. När jag skulle starta första gången så bad den om koden, och då slog jag in den. Men: När jag startar spelet, Ubisoft-loggan kommer upp, laddningssymbolen kommer upp, men sen så stannar skärmen på FarCry 3 loggan. Längre kommer jag inte, utan får avsluta spelet med Aktivitetshanteraren. Vad kan jag göra? Jag ser inga krasch-rapporter heller.

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

För mig funka det när man startar från Dx11 exen men Det kanske inte hjälper dig :]

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Jekean:

För mig funka det när man startar från Dx11 exen men Det kanske inte hjälper dig :]

Hur gör du då? När jag klickar på DX11:n i utforskaren tar den mig till vanliga spelet i Uplay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

klart det krachar, det är gjort för att kracha skitspelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av nakednakedguy:

klart det krachar, det är gjort för att kracha skitspelet.

Mitt Far Cry 3 har inte kraschat en gång under 30 timmars spelanden. Många problem har det, men krascher verkar inte vara en av dom, inte för mig iaf.

TS: Testat installera om? Jag har för mig att valet mellan DirectX 9 eller 11 kommer upp när man installerar det också, men jag kan ha fel.
Grattis på födelsedagen förresten.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Minsc S2:

Mitt Far Cry 3 har inte kraschat en gång under 30 timmars spelanden. Många problem har det, men krascher verkar inte vara en av dom, inte för mig iaf.

TS: Testat installera om? Jag har för mig att valet mellan DirectX 9 eller 11 kommer upp när man installerar det också, men jag kan ha fel.
Grattis på födelsedagen förresten.

Jag har installerat om 2 ggr, och startat om datorn 5 ggr. Jag kommer som längst dit när man får väcks upp av en mörkhyad man som ger spelaren en machetekniv, sen kraschar det igen. Ingen autosave heller, så jag får börja om ända från början varje gång. Ska jag ta kontakt med CDON där den som gav mig spelet köpte det? Ska jag ta kontakt med Ubisoft? Finns det någon lösning?

Tack så mycket

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av MrMunchy:

Jag har installerat om 2 ggr, och startat om datorn 5 ggr. Jag kommer som längst dit när man får väcks upp av en mörkhyad man som ger spelaren en machetekniv, sen kraschar det igen. Ingen autosave heller, så jag får börja om ända från början varje gång. Ska jag ta kontakt med CDON där den som gav mig spelet köpte det? Ska jag ta kontakt med Ubisoft? Finns det någon lösning?

Tack så mycket

CDON har ingenting med spelets funktion att göra, du får så klart vända dig till Ubisoft. Vet inte riktigt varför du har sådan problem, jag har aldrig upplevt något konstigt alls med spelet. Vad säger administrationsverktyget för loggar? Måste ju finnas eventloggar för något som kraschar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Hur länge har du låtit den stå och tugga innan du stängt av via taskmgr?

Och har du testat att köra offline?

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Jekean:

Hur länge har du låtit den stå och tugga innan du stängt av via taskmgr?

Och har du testat att köra offline?

Cirka 10 min?

Ja, samma problem

Skrivet av Segas:

CDON har ingenting med spelets funktion att göra, du får så klart vända dig till Ubisoft. Vet inte riktigt varför du har sådan problem, jag har aldrig upplevt något konstigt alls med spelet. Vad säger administrationsverktyget för loggar? Måste ju finnas eventloggar för något som kraschar.

Vart finns dessa loggar? Kan det ha med att göra att jag vid 3 tillfällen får BSOD p.ga MEMORY_MANAGEMENT?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2010

prova med att uppdatera spelet i installations mappen (ubisoft)- (farcry3) -(bin) (fc3updater ) själv har jag ej haft problem med mer än lite buggar i spelet

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012

Tjena!
Grattis på födelsedagen!
Mitt Farcry 3 började crasha efter att jag installerade drivrutiner till mina AMD grafikkort. 13.11 eller vad den heter.
Nu såg jag ju att du hade Nvidia Grafikkort! Då vet jag inte om jag kan hjälpa med något

Ha en bra födelsedag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av MrMunchy:

Cirka 10 min?

Ja, samma problem

Vart finns dessa loggar? Kan det ha med att göra att jag vid 3 tillfällen får BSOD p.ga MEMORY_MANAGEMENT?

Vafaann! jag hade också blåskärmar efter jag installerade farcry 3 men jag trodde det var drivrutinerna som jag skrev i posten tidigare. Jag drog inte den slutsatsen att det var Farcry installationen! Nu fick jag en anledning till att blåsa om datorn och installera Windows 8! Installerar spelet igen as we speak! kan ju återkomma om det blir problem igen. Tack för mig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

testa att avinstallera det och aldrig installera det igen. man måste va jävligt lättroad ifall man tycker det är bra efter en timmes spelande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jun 2011

Testa uppdatera grafikdrivrutinerna. Enda jag kan komma på nu.

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Far cry 3 har ju visat sig vara krashvänligt för överklockade system om dom inte är 100% stabila. Även om OC klarar BF3 så är det inte alls garanterat att den klarar Far Cry 3. Detta gäller både CPU och GPU, även fabriksöverklockade grafikkort kan ha problem.

Så om nya grafikdrivrutiner inte löser ditt problem så testa köra CPU på originalklock och hjälper inte det kan du ju testa att klocka ner ditt grafikkort lite.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av MrMunchy:

Cirka 10 min?

Ja, samma problem

Det låter som att du har problem med dina RAM minnen. Kör memtest86+, det kan ge dig svar på tal.

Edit: Andra träffen med en sökning på google innehållande MEMORY_MANAGEMENT: http://www.tomshardware.com/forum/12215-63-blue-screen-memory...