Permalänk
Medlem

Utsätts du för attacker online behöver du ta reda på IP-adressen/adresserna från den/dem som utför attacken, se vad de har för ISP och sedan kontakta abuse-avdelningen där.
Det är egentligen den rätta vägen att gå om du saknar möjligheten att få en ny IP-adress(vid dynamisk IP fungerar byte av MAC-adress bäst som nämnts innan).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henke103:

Får man fråga varför dom gör detta?

Snorungar som tror dom är "coola" när dom förstör för andra, själv har jag inte gjort något dumt.

Permalänk
Skrivet av eliten92:

Snorungar som tror dom är "coola" när dom förstör för andra, själv har jag inte gjort något dumt.

Nej men vad är det du gör då, streamar?
De måste ju finnas en anledning till varför.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_no_one:

Nej men vad är det du gör då, streamar?
De måste ju finnas en anledning till varför.

Själv spelar jag cs och lol, dom tycker det är kul när man laggar ut och blir bannad.

Permalänk
Skrivet av eliten92:

Själv spelar jag cs och lol, dom tycker det är kul när man laggar ut och blir bannad.

Hur fick de tag på ditt användarnamn för skype?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_no_one:

Hur fick de tag på din skype?

Jag har lirat med han förr, dock gör han inget längre, men nu har min router fuckat sig ist.

Permalänk
Medlem

Gör som X antal användare har sagt redan och koppla från modemet under natten så borde du få ny IP.

Samt gör ett nytt skypekonto och lägg enbart till dina trogna vänner.

Permalänk
Skrivet av eliten92:

Jag har lirat med han förr, dock gör han inget längre, men nu har min router fuckat sig ist.

Från det ena till det andra.
Aja, hur har den "fuckat sig" då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_no_one:

Från det ena till det andra.
Aja, hur har den "fuckat sig" då?

Internet är segt och lägger av ibland, kopplar jag ur routern fungerar allt som normalt.

Permalänk
Skrivet av eliten92:

Internet är segt och lägger av ibland, kopplar jag ur routern fungerar allt som normalt.

Du får skriva modell och firmware.
Prova att återställa den, om du inte hittar fel i inställningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_no_one:

Du får skriva modell och firmware.
Prova att återställa den, om du inte hittar fel i inställningar.

Här prövat att återställa den utan resultat

Firmware Version 9.01.05
SSID belkin54g
Connection Type Dynamic

Permalänk
Medlem

ett tips är att använda tex mumble istället för skype om du vill slippa bli ddosad, låter dock konstigt att någon ids göra det om du inte streamar högt rankat i tex lol som du nämde att du spelar. kan ju vara värt att försöka tracka " ddosarns" ip om nu idioten gör det hemifrån så kontakta din leverantör så kan säkert de göra nån sorts åtgärd då det är olagligt att ddosa

Permalänk
Medlem

Om du har en gammal dator över och är redo att lägga ner lite tid så kan du göra detta. http://www.kbmod.com/forums/miscellaneous/protecting-your-net...

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkacid:

eliten92 : Stäng av modemet/switchen som är kopplad mot Internet under en natt så borde du få en ny ip adress på morgonen. Om du nu har statisk ip adress så brukar det faktiskt vara så att man får upp till 5st statiska så du borde bara kunna byta till +/- 1 på sista oktetten.

Skrivet av AlbertMwugabi:

Precis som "milkacid" säger, stäng bara av skiten/modem/router över en natt eller liknande. Min farsa gör detta för att han är en riktigt energi sparande person, han får ny IP varje dag pga detta.

Skrivet av Tirzah:

Gör som X antal användare har sagt redan och koppla från modemet under natten så borde du få ny IP.

Samt gör ett nytt skypekonto och lägg enbart till dina trogna vänner.

Om folk kunde sluta sprida det här, det fungerar inte i 99% av fallen. Man får samma ip-adress igen då dhcp-servern håller kvar en lista på gamla leases. Det enda effektiva sättet är att byta mac-adress på prylen som har ip-adressen, routern eller daotrn.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

kanske den där snorungen håller på DDos attackerar lol? LoL nere pga DDos iaf, kommer in via bypassen dom har men när man kommer in på hemsidan står det först "checking for DDos" nått sen står det "unschedueld downtime " lawl

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Om han nu är en liten unge tror jag han sitter och gör det från sitt eget nätverk hemma. Tror inte han skulle eller kan sätta upp en server om han inte är så pass liten. så ladda hem något sniff program t.ex wireshark, cain & able eller nåt liknande och få tag på hans IP sen så anmäler du detta till polisen.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliten92:

Killarna som gör detta sitter bakom en internetsida där dom håller på via, dom använder sig utav såkallade "bottar" och gör allt genom, tror även dom inte gör något via sin riktiga ip, finns det något program som kan rensa bort all ful trafik så det inte krånglar till min lina?

Sitter de bakom en hemsida? Säker? Kolla wireshark och spåra källan till dess ursprung. Är det en person som faktiskt gör detta från sitt nätverk hade jag anmält till polisen eller något. iaf spara dess ip nummer och bevis att de går mot attack till din dator.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lome:

Om han nu är en liten unge tror jag han sitter och gör det från sitt eget nätverk hemma. Tror inte han skulle eller kan sätta upp en server om han inte är så pass liten. så ladda hem något sniff program t.ex wireshark, cain & able eller nåt liknande och få tag på hans IP sen så anmäler du detta till polisen.

Killen är runt 16, hans polare har fått adminsrättigheter på någon botnät sida, han använder inte sig utav sitt eget internet.

Permalänk
Medlem

Jag fattar fortfarande inte hur du vet att du är ddosad?

Om de skickar ping så kan du ställa in din router att inte svara på ping?
Har man en bra brandvägg (linux) så finns det funktioner som lägger in en ban på den ip adressen som ansluter för många gånger under en viss tid. Samma sak finns in Kaspersky Internet Security 2013, om man använder programet

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrusE:

Jag fattar fortfarande inte hur du vet att du är ddosad?

Om de skickar ping så kan du ställa in din router att inte svara på ping?
Har man en bra brandvägg (linux) så finns det funktioner som lägger in en ban på den ip adressen som ansluter för många gånger under en viss tid. Samma sak finns in Kaspersky Internet Security 2013, om man använder programet

Om jag nu blir utsatt, så stängs mitt internet av kan jag iaf använda ett program som visar vart all onödig paket kommer ifrån som stänger av min lina?

Permalänk
Medlem

Din lina stängs inte av utan din brandvägg/router/dator klarar inte av att hantera alla förfrågningar.
Kanske är det utrustningen hos din ISP som sätter stopp om den ser för många anslutningar, men jag tror inte det.

Koppla din dator direkt till internet. Ladda ned wireshark och läs på vad den gör. Stäng av alla program som du inte behöver och sniffa nätverket så ser du vilka som ansluter till din dator.

Alternativet är att du ladda ned Kaspersky Internet Security 2013 och kör fulla versionen i 30 dagar (gratis) direkt mot uttaget och se om det hjälper

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |