Cpu fläkt ändrar hastighet hela tiden

Permalänk
Medlem

Cpu fläkt ändrar hastighet hela tiden

Hej

Har extrema problem med cpu fläkten som är inkopplad på moderkortet som ändrar hastigheten upp och ner hela tiden som skapar vibrationer och oljud.
Temperaturen på cpun är också konstig om jag kollar i hwmonitor, skiftar allt från 10 grader till 25 grader inom några få sekunder. När jag kollar i bios verkar dock temperaturen vara korrekt och fläkten rusar inte i hastighet... Vad kan det vara för fel?

Det här dök plötsligt upp från ingenstans

Moderkortet är ett gigabyte 970A-D3

Permalänk
Medlem
Skrivet av goxen:

Hej

Har extrema problem med cpu fläkten som är inkopplad på moderkortet som ändrar hastigheten upp och ner hela tiden som skapar vibrationer och oljud.
Temperaturen på cpun är också konstig om jag kollar i hwmonitor, skiftar allt från 10 grader till 25 grader inom några få sekunder. När jag kollar i bios verkar dock temperaturen vara korrekt och fläkten rusar inte i hastighet... Vad kan det vara för fel?

Det här dök plötsligt upp från ingenstans

Moderkortet är ett gigabyte 970A-D3

Hur varmt är ditt rum?
Låter konstigt

Permalänk

Uppdatera bios, kolla gigabytes hemsida

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Har redan försökt med det dessvärre ingen skillnad