Överklockning av Grafikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2013

Överklockning av Grafikkort

Tjena allihopa, är inte expert på grafikkort men vill försöka överklocka mitt eget som är ett : ASUS GTX660-DC2-2GD5.

Jag har ett program som heter "Asus GPU Tweak". Det finns inställningar och sånt på det men vet inte exakt hur jag ska göra.

Om fler av mina datordelar hjälper..... : CPU i5 650, W7 64 bit, 4GB DDR3 Ram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Höj power target till 159 (max) och sen drar du upp gpu klocken, med +5mhz hela tiden tills du får flimmer/krasher i spel, då börjar du dra ner -5mhz tills du ej krashar längre.

Mvh.

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007

Som CPU så ökar du hastigheten på olika komponenter och sedan stresstestar med Furrmark eller dylikt och håller koll på tempen för att se om det inte är för mycket.

Värt att notera är att olika spel är olika känsliga för fel som kan komma upp av övercklockning dvs vissa spel kan rentav crasha utan anledning vid överclockning fast inga problem visas i andra spel och stresstest.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Vrid upp allt på max. Jag skämtar bara:)

Jag änvänder msi afterburner för att klocka mina grafikkort tycker det är bättre. Asus gpu tweak strullade till min dator med dv olika knasiga fel.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2013

Tack för alla svar, ska kolla det!