Snabbfråga - Sony Vegas 12

Permalänk
Medlem

Snabbfråga - Sony Vegas 12

Hej!

Jag klipper och redigerar väldigt mycket och jag märker att fast jag har Vegas Pro 12 installerat på SSD, så tar nästan det 1 minut 10 minuter att få renderas klart ett klipp.

En sak som jag undrar i detta, Project filerna har jag sparade i min hårddisk en WD på 2TB och 5400rpm, men programmet är såklart installerat på SSD:n.

Är det filerna som påverkar snabbheten? För dom är inte i SSD:n sparade.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Oftast prolle/gpu som sätter käppar i hjulet.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Som det redan påståtts är det inte SSD'n som sköter själva renderingen, det är processorn (även grafikkort med kompatibel GPGPU-teknik).

Däremot bör programmet självt och materialet du jobbar med laddas snabbare. Gör inte sådant själv så kan inte avgöra om tiden du beskriver är bra eller inte, men då din dator är ganska bra så bör det ju gå relativt fort.

För att få en klarare bild kanske du borde skriva med storleken på filen? 1m för 30MB kanske är mycket när det samtidigt är lite för en fil på 30GB.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag ryker in i denna tråden igen!

Jag har flera problem som jag stötte på nu ofta

När jag renderar filmen jag redigerar så brukar "Frames" där siffror ökas vid varje bild rörelse så brukar "Frames" sluta räkna och bilden stannar och tiden blir 00:00:00 fast det var 00:34:20 sist.

Det händer för mig när jag typ lägger in extra saker som text som tonas fram eller mer på videon!

Samt när man kommer till det klippet där text eller objekt kommer fram så laggar videon också!

Vet någon vad felet är, min CPU är väl kraftig nog och GPU:erna till och med?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Kan man få svar!!!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil