Kan inte installera Win7. Defekt SSD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

Kan inte installera Win7. Defekt SSD?

Hej!
Min dator började bete sig konstigt igår kväll. Det gick inte att starta Diablo 3 launchern och allt gick väldigt segt.
Vid omstart tog det väldigt lång tid innan jag kunde logga in i Windows, men jag kom in till slut.
Väl inne så märkte jag att IntelRST inte laddades, samt att saker och ting gick väldigt segt.
I felsäkert läge fungerade allt som det skulle, det gick snabbt att avinstallera program och navigera i menyer, så det kunde ju inte vara fel på min SSD (Intel 520 120GB) tänkte jag. Det måste ju vara min windows installation som bråkar.
Vid omstart frågade systemet om jag ville reparera min installation då det fanns vissa uppstartproblem, provade det men reparationsverktyget ville inte fungera.
Jaha, bara att formatera och installera om på nytt.
Sagt och gjort, i med Win7 skivan, formatera SSDn, installera. MEN, andra steget i installationen, där det står "Windows-filer expanderas" står det bara och tuggar på 0% och 5min senare kommer det ett felmeddelande att vissa filer inte är tillgängliga eller är skadade (0x80070017).
Efter en sökning på felkoden kan det finnas hopp om att det endast är min Win7 skiva som är knasig, så nu sitter jag och fixar ett USB-minne med win7 på. Hoppas att det hjälper.
Kan tillägga att jag bara har en minnessticka i, kopplat ur allt utom mus, tangentbord, skärm, SSD och DVD-läsaren.

Någon som haft liknande problem? Och vad var lösningen? Låter det som om det är min SSD som pajjat?

i7 4790K, 12GB 1600Mhz, Intel 520 SSD, ASUS Z97-A, GTX770 NZXT Kraken G12, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S, Maelstrom 240T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskoga
Registrerad
Jun 2011

Jag tror att min bror hade det där problemet med en vanlig hdd dock! Det han gjorde var att byta sata kabel innan du ska installera! Testa det!

Chassi: Fractal Design R3 Moderkort: Gigabyte Z87X UD3H Processor: Intel Core i7 4770K @4.4GHz Processorkylare: Antec Kuhler 620 Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX DC3 Minnen: Corsair 32GB VG LP SSD: Samsung 120GB Lagringsenhet: Seagate 1TB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort ASUS Xonar U7 | Tangentbord: Func KB-460 Headset: Sennheiser PC360 GAME Mus: Steelseries Sensei Pro Grade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av jonte6950:

Jag tror att min bror hade det där problemet med en vanlig hdd dock! Det han gjorde var att byta sata kabel innan du ska installera! Testa det!

OK! Får testa det om det inte hjälper att köra från USB.
Men brukar SATA kablarna gå sönder bara sådär?

EDIT: Fick det att funka tillslut med hjälp av ett USB-minne.

i7 4790K, 12GB 1600Mhz, Intel 520 SSD, ASUS Z97-A, GTX770 NZXT Kraken G12, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S, Maelstrom 240T