Internet bryts varje kvart!
Har en stationär dator utan nätverkskort, och kör därför med mobilen av märket Padfone 2 via sladd som nätverksadapter. Dvs jag kör på wlan via mobilen.
Problemet jag har är att internet stängs av efter cirka 10-15 minuters intervaller, och då måste jag sluta sharea internet och sen sharea igen så funkar det, dock måste jag disconnecta från spel och reconnecta.
Det började för 5-6 dagar sedan då jag kopplade in en internetsladd till en WD hårddisk som jag streamar musik/film till tvn via HDMI. Märkte att filmen bröts titt som tätt.
Allt har funkat bra tills dess, men nu bryts mitt internet hela tiden.
har förövrigt följande prylar i hemmet:
3 Stationära via sladd.
2 Laptops via WLAN
2 Stationära via WLAN (padfone 2 adapter)
Flertal telefoner (Iphone) passiva.
Sonos streamar Spotify 320kb ibland.
+ WD Hårddisken som streamar till tvn.
Routern är den nya uberversionen av dual band asus blabla, något.
24 ned (Får ut 14) och sedan 1,5 upp cirkus ligger jag på. bredbandsbolaget.. .. .. .. .. .. .. ..
Ping varierar mellan 30-50 på bredbandskollen dock minst 100 ping i Heroes of newerth/dota2/Wow konstant.
Kan det vara så att det var sladden som jag kopplade in i hårddisken som fick mitt internet att pajja? Har dragit ut den nu efter 6 dagar och ska testa hur det går. INGEN annan i hemmet verkar ha problem med att det bryts.
Vet inte om jag nämnde det men när jag använder 3G från mobilen och delar så bryts det INTE, men om jag delar WIFI via mobilen så bryts det.
Uppskattar all hjälp!