Direktutskrift via printscreenknappen? xp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Jan 2010

Direktutskrift via printscreenknappen? xp

Jag visade en på jobbet hur man kunde trycka printscreen för att sedan klistra in bilden i något program

Senare frågade han om det inte går att få en utskrift direkt och slippa gå via andra program.
- Jag tror inte detta går. Men det finns ju säkert något program som tillåter än?

Eller finns det något sätt för att skrivaut en bild direkt utan redigering?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2009

Prövat Ctrl P ? 2 knapptryck men det borde fungera.

Fractal Design Nano S || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 970 STRIX || Ryzen 5 2600X || Corsair H115i || Corsair RM650X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av DeltaMelta:

Jag visade en på jobbet hur man kunde trycka printscreen för att sedan klistra in bilden i något program

Senare frågade han om det inte går att få en utskrift direkt och slippa gå via andra program.
- Jag tror inte detta går. Men det finns ju säkert något program som tillåter än?

Eller finns det något sätt för att skriva ut en bild direkt utan redigering?

Nu kör jag med Firefox. Men det borde ju finnas massvis med tillägg till alla andra läsare!

Till Firefox så kör jag med Tillägget "Universal Print" och "Capture& Print" Båda är bra men lite olika

Som sagt, kolla vilken läsare det gäller, och leta upp ett tillägg som passar.

För gäller det att få en utskrift från WWW så är ett tillägg mycket smidigare, än att installera ett program.

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011

Programmet Snagit fixar biffen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Jan 2010

Nu skrev jag kanske lite dumt. Jag menade inte bara i firefox utan det var överallt.. Skrivbordet, och andra program.
Han på jobbet satt och ville få en utskrift över ett gäng mappar och filer i en viss mapp... Vet att de även har igång något program som de vill printscreena också.

Skrivet av Blargmode:

Programmet Snagit fixar biffen

Ligger den och smyger i bakgrunden utan att synas, gör så att en knapp blir en direkt-printscreen oavsett vad man nu ser på skärmen?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av DeltaMelta:

Ligger den och smyger i bakgrunden utan att synas, gör så att en knapp blir en direkt-printscreen oavsett vad man nu ser på skärmen?

Ja precis. Jag har ingens skrivar så jag kan inte testa det men i inställningarna har man två steg:

[1] Vad som händer när man trycker på print screen?
• Superawesome markeringsverktyg som snappar till fönster eller låter en dra ut en ruta över det man vill fånga.
• Vanlig fullskärms print screen
• Bara det aktuella fönstret
• Hela det aktuella fönstret (den scrollar automatiskt och får med allt)

[2] Vad sak hända med bilden?
• Kopiera till clipboarden (som vanligt dådå)
• Spara till fil
• Ladda upp online
• Skriv ut
• ....och en massa mer

Så ja, jag klarar mig inte utan det längre
Dra ner trialen och testa http://www.techsmith.com/snagit.html

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Blargmode:

30dagars test... Arrrr... Kan man få nya 30dagar likt som Avast eller är det kört sen.
Tror inte de på jobbet vill varken betala eller framförallt inte pirata. Annars lät ju programmet helt rätt i sig.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av DeltaMelta:

30dagars test... Arrrr... Kan man få nya 30dagar likt som Avast eller är det kört sen.
Tror inte de på jobbet vill varken betala eller framförallt inte pirata. Annars lät ju programmet helt rätt i sig.

Det är nog ganska kört efter 30 dagar, men är det något dom har nytta av så kan dom säkert tänka sig köpa det. Men testa först trialen och se om det är något att ha för er

Känner tyvärr inte till något annat program som klarar av det