Spelkontrollen Audojo för Ipad på Kickstarter

Permalänk
Medlem

Fantastiskt nu kan vi äntligen lira 14 år gamla spel med sämre kontroller och på en liten 10" skärm.

Permalänk
Medlem

då kanske man kan spela Minecraft på den med

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Bara jag som sitter och funderar på hur hög licenskostnad apple kommer ta ut för att de ens ska gå att använda kontrollen till iOS. Eller Har jag missat något med deras nästintill slutna ekosystem?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad heter den hållaren? Ser mycket trevlig ut.

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt med valmöjligheter. man måste ju inte köpa det om man inte gillar det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Hoppas de inte får funding.

Förstår inte hur du tänker, bara för att du inte gillar betyder inte att andra kanske vill ha en.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Vad heter den hållaren? Ser mycket trevlig ut.

Men visst ser den ut att vara photoshopad/inklistrad.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bra idé men som några nämner så kan det vara ganska begränsande med bara 2 knappar...

Tänk er om utvecklare hade möjligheten till att utveckla spelen till ett ordentligt interface, istället för touch, som är väldigt begränsande. Spelen till tablets kunde faktiskt bli relativt bra och inte bara underhållning på toan. Detta hade varit ett bra lyft för spelmarkanden i helhet. Vare sig man tycker om Apple eller inte så finns det ganska stora pengar i spel-appar till ios/mobila enheter och därför påverkar det var utvecklare lägger sitt fokus.

Om det hade kommit en sån här kontroll som hade fungerat multiplatform så hade det definitivt kunna höjt ribban för kvalitén för spel i tablets.

Hursom så är det en ganska bra förbättring mot touch, även om det bara är 2 knappar. Kommer den inte kosta för mycket så kan det nog bli något. Om inget annat så kan det ju möjligtvis bana väg för andra som vidareutvecklar idén.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

GameKlip

Skrivet av Lindgren92:

Vad heter den hållaren? Ser mycket trevlig ut.

GameKlip heter den
Man blir ju sugen på att beställa en!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CreX:

Hoppas de inte får funding.

Så du har problem med att utvecklare föredrar att göra tillbehör till de som är enklast att anpassa sig till samt säljer mest?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Eller så köper man en Android platta och kopplar in sin PS3 Dual-shock.

...som i sin tur inte alls blir i närheten av samma sak...eller tänkte du tejpa past den med silvertejp och ändå inte kunnahålla den på ett bra sätt?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

På tok för få knappar och på tok för dyr för att fånga mitt intresse. Man skulle t.ex. inte kunna spela GTA med den. Tanken är god, och behövs verkligen för att surfplattor ska kunna fungera som riktiga spelkonsoler, men det här känns som ännu ett misslyckat försök att göra något så simpelt som en kontroll. Gör en produkt som har liknande struktur som Wii U's gamepad och ni får mina pengar.

GTA 3 och Vice City finns ju redan till iPhone/iPad och är just för sånna spel den är framtagen, står ju t.o.m i rubriken till vad den riktar sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shiftypants:

Bara jag som sitter och funderar på hur hög licenskostnad apple kommer ta ut för att de ens ska gå att använda kontrollen till iOS. Eller Har jag missat något med deras nästintill slutna ekosystem?

Det är ett tillbehör som inte kräver licenskostnad, vem som helst får göra tillbehör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mansion:

Betydligt mer lovande än "RAZER EDGE PRO" i alla fall. Om jag skulle köpa någon variant av "gamingtablet" skulle det nog bli den här till vår iPad, men då just för att vi har en iPad. Men med tanke på hur många där ute som faktiskt har en är det inte helt omöjligt att detta kan bli en väl säljande produkt.

>500kr känns dock lite väl saftigt med tanke på att "riktiga" handkontroller så som Xbox 360 kontrollen kostar runt 300kr i dagsläget. Men ser jag den på svensk marknad för <400kr blir det förmodligen ett köp

Med tanke att deras kontrolldocka går på 249$ så ser jag inte direkt detta som dyrt. Iofs har den ett inbyggt batteri också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

99 dollar blir inte i sverige 500kr det blir minst 900kr eftersom vi har så hög moms

Sen får ju backers den för 55$+ eventuell frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...som i sin tur inte alls blir i närheten av samma sak...eller tänkte du tejpa past den med silvertejp och ändå inte kunnahålla den på ett bra sätt?!

Skickades från m.sweclockers.com

Nej för det blir 100 gånger bättre! Vem har INTE ett fodral till sin platta? Bara att vinkla upp plattan dra igång gta 3 eller vice city och starta PS3 kontrollen, inga sladdar inget klödd. Vill du imponera ännu mer så koppla android luren/plattan till tvn och spela loss. Kan inte bli smidigare, kan lira överallt, i sängen, på tåget...

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

GTA 3 och Vice City finns ju redan till iPhone/iPad och är just för sånna spel den är framtagen, står ju t.o.m i rubriken till vad den riktar sig

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge det bara är två knappar så kommer den INTE att fungera med GTA som kräver minst åtta knappar för att kunna fungera fullt ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...som i sin tur inte alls blir i närheten av samma sak...eller tänkte du tejpa past den med silvertejp och ändå inte kunnahålla den på ett bra sätt?!

Skickades från m.sweclockers.com

Tejp? Finns miljoner ställ/stands du kan lägga din tablet/telefon i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Så länge det bara är två knappar så kommer den INTE att fungera med GTA som kräver minst åtta knappar för att kunna fungera fullt ut.

Du har inte 8 knappar/tryckpunkter på de versioner som finns för iPhone/iPad heller, det är anpassat för att kunna användas på touchskärmen och ändå har konverterat dem rakt av

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Tejp? Finns miljoner ställ/stands du kan lägga din tablet/telefon i.

...och det blir smidigare att bära med sig än denna menar du?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du har inte 8 knappar/tryckpunkter på de versioner som finns för iPhone/iPad heller, det är anpassat för att kunna användas på touchskärmen och ändå har konverterat dem rakt av

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många tryckpunkter ser du?

Om man ändå blir tvungen att trycka på displayen med den här kontrollen, vad är det då för mening att skaffa den?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Det blir som en Wii U pad stortsett, kan säkert sälja rätt bra om det får lite fart.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Eller så köper man en Android platta och kopplar in sin PS3 Dual-shock.

Om man inte har en PS3 dual-shock?
Spelutbudet är väl fortfarande rätt mycket bredare på iOS?
Plus att grafikprestandan på Ipad är i topp vad jag förstått. Men det är ju Apple och det bör man ogilla för vi är ju på SweClockers forum…

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Om man inte har en PS3 dual-shock?
Spelutbudet är väl fortfarande rätt mycket bredare på iOS?
Plus att grafikprestandan på Ipad är i topp vad jag förstått. Men det är ju Apple och det bör man ogilla för vi är ju på SweClockers forum…

Vore riktigt najs om Android inte hade uppskalat. Är väl det som är den största skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Stativ för 10kr löser det problemet, inte så svart right?

Du har fortfarande en mer stationär lösning. Stativet får ju antagligen stå någonstans och du kontrollen sitter inte fast i skärmen. Bättre att köpa en http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/08/28/ambience-screen.j... liknande lösning enligt mig om det är bärbart spelande man har som syfte.
Då slipper du ha stativ + kontroll + platta med dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Om man inte har en PS3 dual-shock?
Spelutbudet är väl fortfarande rätt mycket bredare på iOS?
Plus att grafikprestandan på Ipad är i topp vad jag förstått. Men det är ju Apple och det bör man ogilla för vi är ju på SweClockers forum…

Jag har en iPad 4, visst spelutbudet är lite bredare på iOS. Men Android erbjuder så många fler sett och spela dina spel på så det väger nog mer. Sen är iPad 4 den kraftigaste platta som finns, men Tegra 4 kommer ju och mycket annat. Dessutom är jag förbannat trött på iOS efter snart 4 år användande, jag spyr nästan. Håller faktiskt på o kränga min iPad... Men men smaken är som baken!

Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har fortfarande en mer stationär lösning. Stativet får ju antagligen stå någonstans och du kontrollen sitter inte fast i skärmen. Bättre att köpa en http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/08/28/ambience-screen.j... liknande lösning enligt mig om det är bärbart spelande man har som syfte.
Då slipper du ha stativ + kontroll + platta med dig.

Jojo om du är bara ute efter att spela. Men man gör som sagt, i alla fall jag, mycket mer än att bara spela på sin platta. Så i slutänden enligt mig, är det en mycket bättre lösning att köra med något stativ och en rejäl dosa som Dual-shock.(tror nästan vilken USB dosa som helst fungerar). Kan även tänka mig att detta joystick tillbehör till iPaden kommer kosta en bra slant också.

Permalänk
Medlem

Vore kul om de gjorde en mindre version för iPad Mini.
Den är ju så mycket lättare och goare att spela på

Permalänk
Medlem
Skrivet av leijon89:

Sen får ju backers den för 55$+ eventuell frakt.

Pledge $55 or more
Super Early Bird Special: Get one Audojo iPad case for games. (International orders, add $20)
200 backers Sold out

Pledge $65 or more
Early Adopters: Get one Audojo iPad case for games. (International orders, add $20)
42 backers Limited (158 of 200 left)

Pledge $80 or more
One Audojo iPad case for games. (International orders, add $20)
7 backers

Om du var bland de 200 första och bor i USA så får du den för $55.
Bor du utanför USA och ska backa nu så blir det $85 (65+20)
Om $65 nivån också blir sold out så blir det $100 om man bor utanför USA.

Sen ska retail priset vara $99 eller högre och vi kan väl anta att det blir fraktkostnad för internationella ordrar där också.
Så $100 eller (troligtvis) $119 om man inte är "tidig" och bor utanför USA.

Jämför man med Ouya som kostar $99 (inom USA) eller $119 (internationellt, inkl frakt) oavsett om man stödde Kickstartern eller inte så känns det mer prisvärt. Speciellt om man inte redan har en iPad.
Inte helt jämförbart eftersom iPad är mer portabel, men man får ända ha rätt stora fickor för att få plats med en... Har man exempelvis en ryggsäck så går en Ouya ner där också om man vill. Fast då måste man ha tillgång till tv eller annan skärm dit man åker.
Om man mestadels tänkt spela hemma ändå så kan även Wii U vara ett alternativ. Åtminstone om man räknar in priset av en iPad så får man köpa något/några spel/tillbehör till Wii U innan man är uppe i samma pengar.

Men hade jag haft en iPad så kanske jag hade varit intresserad.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Jag har en iPad 4, visst spelutbudet är lite bredare på iOS. Men Android erbjuder så många fler sett och spela dina spel på så det väger nog mer. Sen är iPad 4 den kraftigaste platta som finns, men Tegra 4 kommer ju och mycket annat. Dessutom är jag förbannat trött på iOS efter snart 4 år användande, jag spyr nästan. Håller faktiskt på o kränga min iPad... Men men smaken är som baken!

Jojo om du är bara ute efter att spela. Men man gör som sagt, i alla fall jag, mycket mer än att bara spela på sin platta. Så i slutänden enligt mig, är det en mycket bättre lösning att köra med något stativ och en rejäl dosa som Dual-shock.(tror nästan vilken USB dosa som helst fungerar). Kan även tänka mig att detta joystick tillbehör till iPaden kommer kosta en bra slant också.

Visst, Tegra 4 kommer, men det lär komma nya Ipads snart också.

Är det OS:et du är trött på? Själv fattar jag inte varför man är så upphängd på själva OS:et. Det duger väl fint på Ipad? Smidigt med gester för att navigera mellan appar m.m. Mer intressant än OS:et är utbudet av appar tycket jag. Sälj du din Ipad. Det är inte vara något problem.

Men jag gillar Android också, liksom jag tycker det är kul med OS X, Windows och Linux på datorer.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma