Stänga av datorn från låsskärmen Windows 7

Permalänk
Medlem

Stänga av datorn från låsskärmen Windows 7

Hej.

Har stött på ett irreterande problem som jag ej lyckas få någon lösning på, har googlat runt och sökt i div. forum men ingen tycks ha något svar.

Problemet är att jag vill få fram "stäng av" ikonen nere i högra hörnet på lås/inloggningsskärmen. Enda alternativet i nuläget är ju att man trycker växla användare då dyker ju den lilla röda ikonen med stäng av funktionen upp nere i hörnet, men har inte lyckats få fram den på något annat vis.

Jag vet att det finns en mängd andra sätt att använda sig av för att stänga av utan att logga in igen och det är ju inte spec. svårt att klicka "växla användare" för att göra det, men blir bara så sjukt irriterad på denna sak! Och har svårt att acceptera att det inte går!

Är det någon vänlig själ som vet om det är möjligt att få fram den på "min" låsskärm ? Tex via registerhack etc?

//HensoN

Permalänk
Medlem

nej, det finns ingen lösning som enbart användersig av inbyggda funktioner hos windows 7 för att komma runt detta problemet.

Själv brukar jag bara trycka på escape knappen för att gå till baks till där man växlar användare, men det brukar även funka att trycka på power knappen om man vill stänga av datorn

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra och enkelt svar!