Permalänk
Medlem

Ingen skillnad

Jag har ingen skillnad på fps i WoW även om jag kör processorn i 4.3 ghz eller 3.4 ghz, har ett 7970 dock inte klockat, alltså 900 mhz.
Vad kan detta bero på?

Permalänk
Moderator

hur många FPS får du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

hur många FPS får du?

I orgrimmar på kazzak där det är som mest ligger jag runt 45 fps, och ibland droppar till runt 30. Min kompis ligger runt 100+ fps överallt, dock har han ett 690 fast inte överklockad processor. Dessutom är ju inte wow så GPU krävande så det lär ju inte vara det som är felet.

Permalänk
Medlem

Spelar inte wow men jag har haft något liknande problem med mitt amd kort innan och det löste sig genom att avinstallera drivrutinerna och efter det kör driversweeper och ta bort kvarvarande filer, installera sedan de nyaste drivrutknerna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tropaz:

I orgrimmar på kazzak där det är som mest ligger jag runt 45 fps, och ibland droppar till runt 30. Min kompis ligger runt 100+ fps överallt, dock har han ett 690 fast inte överklockad processor. Dessutom är ju inte wow så GPU krävande så det lär ju inte vara det som är felet.

Jag har ytterst svårt att tro att din "kompis" har över 100FPS+ under Peaktider @ Orgimmar. Aldrig.
Möjligen 800x600, Superlåga grafiska inställningar och 0 xAA.

Permalänk
Medlem

tror din kompis "snackar" lite jag har överklockad processor och två 680 och jag droppar under 60 i OG.