Byta windows exemplar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Byta windows exemplar

Tjena pojkar har haft strul med ett windows som har varit fejk fått det ifrån microsoft. Nu har jag fått ett nytt windows från dom. Men hur överskrider jag det gamla windowset.

Det är win 7 pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Nu vet jag ej hur fejkad din Windows är men om du vill vara helt säker på att du får en helt ren och korrekt Windows 7 Pro installation så tycker jag att du först kopierar all personlig data som du vill spara till en annan hårddisk eller till någon lämplig extern enhet.

Sedan bootar du Win 7 Pro skivan, välj Anpassad(avancerat) och Enhetsalternativ(avancerat) nu kan du markera partitionerna och klicka på Ta bort, när alla partitioner är bort tagna så kan du installera Win 7 Pro direkt på det inte allokerade utrymmet eftersom Windows installationen kommer automatiskt att skapa och formatera nya partitioner för Win 7 Pro.

Du kan läsa mer i denna guide som beskriver hur man gör en ren (clean) installation av Windows 8 men guiden fungerar lika bra för Windows 7 http://www.techrepublic.com/blog/window-on-windows/the-comple...

janee