Hittar inte homerun TELIA internet, hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Hittar inte homerun TELIA internet, hjälp mig!

Tjena Sweclockers! Jag har nyss köpt ett 4G nät av Telia, har köpt det stora med 20gb och testar om det räcker.. Det sägs ju då att man kan connecta till homerun för hög hastighet men jag har ett problem då jag inte hittar homerun när jag söker efter nät.. ändå har jag en sådan "mast" 90m från där jag bor. Jag använder en TP-LINK TL-WN822N. Någon som vet varför jag ej hittar telias homerun internet? Sjukt tacksam för svar. Undrar även om någon vet hur man ställer in HUAWEI E589 så att den bara kör 4G internet och inte switchar till 3G osv, SJUKT TACKSAM FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Homerun finns bara på stationer, flygplatser, hotell etc.. det är inget man per automatik får tillgång till hemma tyvärr.
Du ska ha fått inloggningsuppgifter som du kan använda när du t.ex bor på något hotell eller väntar på tåget på någon större station.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Rekordmedlem

http://www.telia.se/privat/support/homerunwirelesszone/anslut...
Men det krävs ju att det finns en surfzon där du är.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för svar, nu undrar jag om ni har svar på det andra. Hur fixar man så den bara ställer in sig på 4g och inget annat? Telia är ju efterblivna med sina svar osv

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nosniwle:

Tack för svar, nu undrar jag om ni har svar på det andra. Hur fixar man så den bara ställer in sig på 4g och inget annat? Telia är ju efterblivna med sina svar osv

Jag undrar om du läst manualen
http://www.telia.se/dms/mgnl-ext-dms/www-telia-se-ui/manuals/...

Om anslutningen hoppar mellan 2G-, 3G och4G-näten
I routerns inställningsprogram kan du låsa till önskat
nätverk (kan endast göras när du är nedkopplad):
Välj (i menyn till vänster) Allmänna Inställningar
och därefter Internetinställningar.
Under Dataanslutning kan du sedan vid Nätverksläge
välja mellan AUTO, Endast 4G, Endast 3G
eller Endast 2G.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nosniwle:

Tack för svar, nu undrar jag om ni har svar på det andra. Hur fixar man så den bara ställer in sig på 4g och inget annat? Telia är ju efterblivna med sina svar osv

Follow the steps below to switch between 2G, 3G/3G+ or 4G with your Huawei E589.

1. To switch between 2G, 3G/3G+ or 4G, you must first press Disconnect on the landing page homescreen
2. Log in to the landing page and click on Settings
3. Click on Dial-up on the left hand menu, then Network Settings
4. In the main window, click on the preferred mode dropdown box under Network
5. Select from Auto, Only 2G, Only 3G or Only 4G, then press Apply

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL