Permalänk
Medlem

En fråga om chassifläktar typ :S

Tja!

Ska köpa nytt chassi och undrar hur och var jag ska placera fläktarna på bästa sätt och få så lite damm som möjligt.

Det är ett Fractal define R4 och har typ 5 fläktar xD

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg

Permalänk
Medlem

Sätt 2 fläktar fram, en i botten och 2 som utsug, en i taket och en där bak

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak.
Hur bör man orientera hårddiskburarna för bästa luftflöde? Blir det absolut bäst helt utan hårddiskburar?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Entusiast

För att det ska damma så lite som möjligt så borde du ha övertryck i chassit, så sätt två där fram som blåser in, en där bak som blåser ut, och sen kan du se om du ens behöver mer för att hålla det svalt.
I så fall så sätter du en i taket som suger ut och en i botten som blåser in

Skrivet av LemonIllusion:

Undrar samma sak.
Hur bör man orientera hårddiskburarna för bästa luftflöde? Blir det absolut bäst helt utan hårddiskburar?

Om du har få hårddiskar så kan du säkert få plats med dem i 5,25" bayen, och då ta bort hårddiskburarna helt.
Du blir dock av med hårddiskkylningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Om du har få hårddiskar så kan du säkert få plats med dem i 5,25" bayen, och då ta bort hårddiskburarna helt.
Du blir dock av med hårddiskkylningen

Det är så jag har det nu. Vet du om man kan vrida den nedre HDDburen 90°?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.