Förbättra pekarens precision kryssas ur efter omstart

Permalänk
Medlem

Förbättra pekarens precision kryssas ur efter omstart

Varje gång jag startar min dator eller låser upp den så kryssas rutan "Förbättra pekarens precision" ur, detta började efter att jag skaffade min Razer Naga Epic, har ingen aning om varför den gör det.

Om någon vet så skulle det vara underbart om du skulle kunna skriva.

Tack.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Har du Razers drivrutiner installerade? Är isf accelerationen avaktiverad? För "Förbättra pekarens precision" är musacceleration

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna är installerade, men hittar inget alternativ för accelrationen, om den ska finnas i drivrutinerna

Visa signatur

Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du vill ha musacceleration aktiverad (Vilket det valet är)? Den förstör enligt mig väldigt mycket av precisionen man kan få både i spel och windowsmiljö.

Permalänk
Medlem

Som sagt, så bör "förbättra pekarens precision" vara avmarkerad, om du inte gillar skum musacceleration.
Själva namnet "förbättra pekarens precision" är totalt felaktigt. Det förbättrar ingenting, tvärtom försämrar det ens kontroll över pekaren.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Är du säker på att du vill ha musacceleration aktiverad (Vilket det valet är)? Den förstör enligt mig väldigt mycket av precisionen man kan få både i spel och windowsmiljö.

musacceleration vill jag inte ha men jag vill inte behöva kryssa i Förbättra pekarens precision varje gång jag startar datorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

musacceleration vill jag inte ha men jag vill inte behöva kryssa i Förbättra pekarens precision varje gång jag startar datorn.

Om du inte vill ha musacceleration bör du inte vilja ha "förbättra pekarens precision" i-kryssat, då det är Windows namn på den inbyggda musaccelerationen.