Permalänk
Medlem

Media center

Försöker registrera mig på media center, så att man får gratis kod. Men får bara felmeddelandet "Vi kunde inte behandla din beställning.
Om du tror att du fått detta meddelande av misstag kontaktar du Microsofts kundtjänst. "

Funkade ju tidigare när jag skickade efter till den här datorn, men köpte windows 8 även till min andra dator.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Avstängd

Kan det vara så att du har vanliga versionen av Windows 8? Mediacenter finns (av någon anledning) endast till Pro.

Permalänk
Medlem

Jag har pro, köpte uppgradering för 279:- och problemet är att man ska bara ange email, och sen den sifferkombinationen, så ska man få ett mail med serienumret till media center, men jag kommer inte så långt att jag ens får mailet.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Avstängd

Jag läste i någon annan tråd att den personen hade lyckats genom att försöka igen och igen tills det gick igenom. För mig fungerade det direkt, fick koden på några minuter och hade installerat, bestämt mig för att det inte var något för mig och sen avinstallerat på under en timme.

Har du inte behov av de funktioner som är specifika för WMC så måste jag rekommendera dig att välja typ XBMC istället. XBMC är nästan lika smidigt i gränssnittet (och man kan förändra det helt som man vill med teman och tillägg) och det är mycket bättre på att stöda olika format, på att skrapa info från diverse databaser och dylikt. Gratis också.

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade 2 datorer, och till den första fick jag den direkt, gjorde det innan jag ens hade köpt pro. Men nu får jag den inte att fungera, när jag försöker få koden till andra datorn. Ska försöka igen, har även mailat microsoft. Annars får jag titta efter andra alternativ. Och just till den andra så är det viktigt med någon typ av media spelare, eftersom den är kopplat till tv:n och använder den för att spela upp dvd.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200