Windows 8 Uppgradering från W7

Permalänk
Medlem

Windows 8 Uppgradering från W7

Tjenare, såg det där nya erbjudandet microsoft där man uppgraderar från windows 7 till 8 för typ 280kr. Och jag undrar bara om det är värt att göra det? Får man inte typ 2 operativsystem på datorn då.. eller hur fungerar det? Undrar bara om det är lönt, och om det blir som ett helt w8

Permalänk

Du uppgraderar din sjua till Win8. Inte dubbla OS alltså.

Vet inte hur det är om du uppgraderar till Win8, men en ren Win8 är snabbare än Win7.
Jag saknade själv den "riktiga" startmenyn när jag började med Win8, men efter installation av "Classic Start" så är jag riktigt nöjd med åttan.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Tjenare, såg det där nya erbjudandet microsoft där man uppgraderar från windows 7 till 8 för typ 280kr. Och jag undrar bara om det är värt att göra det? Får man inte typ 2 operativsystem på datorn då.. eller hur fungerar det? Undrar bara om det är lönt, och om det blir som ett helt w8

Jag uppgraderade precis så. Fungerar utmärkt och det blir ett "helt" Windows 8. Jag valde dock att blåsa datorn helt och hållet, då det tog en massa plats med en gammal windows version på min SSD. Nu när det gått ett par månader sen release så har dom flesta buggar blivit fixade och kompatibiliteten för program ökat.

Jag är nöjd, men det tog såklart lite tid att vänja sig.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk

Behöver inte start meny fattar inte varför folk är så kåta på den. Älskar windows 8 pro.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Fzk:

Tjenare, såg det där nya erbjudandet microsoft där man uppgraderar från windows 7 till 8 för typ 280kr. Och jag undrar bara om det är värt att göra det? Får man inte typ 2 operativsystem på datorn då.. eller hur fungerar det? Undrar bara om det är lönt, och om det blir som ett helt w8

nnej det är en uppgradering. inte så att de blir dubblet. du kan välja behålla all musik/film program från windows 7 , även spel.
Men sen när man installerat så finns där med stor sannolikhet en mapp på C disken. Windows.old . detta går ta bort.men det väljer man via diskrensing.
Men man måste vara inlogga på en hotmail för kunna ta del av allt windows 8. jag reggade mitt gmail.men då gick de inte gå in i windows appstore. men ändrade till en gammal hotmail sen.

Det negativ för min del är att uppstarten just nu inte är så snabb som ja trodde. lite updates failed.
Men extremt snyggt. och 279 kr är de nog fan värt:)

Finnns säkert en del som klagar.men det är ett rätt nytt OS. det kommer bli bättre med tiden. sen kommer service pack osv:)

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Skrivet av Tobbe901222:

Men man måste vara inlogga på en hotmail för kunna ta del av allt windows 8. jag reggade mitt gmail.men då gick de inte gå in i windows appstore. men ändrade till en gammal hotmail sen.

Jag har inga problem att vara inloggad via min gmail. Kommer åt allt jag ska.
Kan kanske ha att göra med att jag har samma gmail på mitt Xbox live.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan.sallman:

Jag har inga problem att vara inloggad via min gmail. Kommer åt allt jag ska.
Kan kanske ha att göra med att jag har samma gmail på mitt Xbox live.

Du använder ett Microsoft konto, kontot's mail adress kan vara din gmail det är mer eller mindre sak samma då det enbart är en email adress de använder som login.

Sen vist du kan signa upp och använda deras email tjänst för att komma åt det med, men långt ifrån ett krav. Problemet han har är nog troligtvis att han inte har fyllt i allt han behöver fylla i på sitt konto bästa sätt är att logga in på den på microsoft hemsida så vet man.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.