Permalänk
Medlem

Köpråd mikrovågsugn

Ska köpa mikrovågsugn och skulle vilja ha lite råd och tankar kring köpet.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=944749

Denna är jag sugen på. Tycker det är snyggt med rostfritt.
Har man nytta av grill?
Folk skriver att det är lite krångligt i början med alla autoprogram. Betyder det att man inte bara kan slänga i valfri rätt, välja tid och köra igång?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=894817

Något dyrare men har då crisp och Jet Defrost. Hur mycket nytta har man av framför allt crisp? Är det värt ett högre pris?

Permalänk
Medlem

Ska faktiskt också köpa microvågsugn snart och är även jag lite nyfiken på vad det är man ska titta på och prioritera.
Det finns ju modeller från bara ett par hundra upp till drygt 2000 spänn, så det vore bra att veta vad man egentligen har nytta av.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Köpen mikrovågs ung med upptinings funktion, 4-8 min upptining av ca 500g köttfärs

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Köp billigaste skiten du kan hitta då enda funktionen ändå är att värma gårdagens / defrosta saker. Bara lyckoönskningar att den skulle kunna "grilla" något eller göra nått annat spektakulärt utan att det blir pannkaka.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Satsa inte på specialfunktioner. Jag har en förhållandevis bra micro. Den är ganska stor och klumpig och ful, och den har grill och crisp och jet defrost och vem vet vad mer man kan hitta i manualen? Men vad jag än använder så blir resultatet detsamma, man tinar och värmer shiet och så pass avancerade är micros idag, oavsett vad manualen säger.
När jag ger bort denna så ska jag skaffa mig en micro med en enda funktion, på.

Alltså; Skaffa en enkel men pålitlig en. Typ.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=916897

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

för ett par månader sedan köpte vi en ny micro också, och kom snabbt fram till att vi behöver tå lägen: defrost och full fräs.

Så vi köpte en med så få knappar som möjligt (en enda för att ställa in klockan) + två vred (tid och effekt).

Är jättenöjd, sätter man den på defrost så ställer man in vikt på maten istället för tid, så fixar den tiden själv. Funkar faktiskt riktigt bra! Var väl i dyraste laget för våra behov, men vi är nöjda.

Kan rekommendera den.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem

Måste hålla med, köp en enkel mikrougn som är lätt att använda. Skit i alla super-mega-yo program och sånt, det funkar absolut nada. Undvik dock den billigaste skiten, annars får man ofta leva med hög ljudnivå och inställningar som endast idioter klarar av. En kompis har en sån och där går inte att välja tid 0_o Man får välja effekt och sedan vikt, därefter "beräknar" mikrougnen helt åt helvete fel och startar programmet. Först då kan man justera den resterande tiden. Sedan kan man avnjuta en ljudnivå som motsvarar 12 Deltafläktar

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig iallafall till slut den billigaste som fanns på elgiganten.
En enkel sak för 400 kr.
Märker jag att den är skit eller att jag behöver mer funktioner är det ju bara att köpa en ny. 400 kr är ändå inte mycket att bry sig om.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Vi har en gammal som varit med sen 95 då morsan o farsan gifte sig. Den kan tina och värma och visa tiden Mycket bättre än sådana dyra saker i rostfritt som bara krånglar. Köp nåt billigt med så få funktioner som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot

Om du ska ha en med "lyxigare" program så se till att den har en ordentlig display så du kan se vad du trycker på. Jag har en LG-micro som har flera olika specialprogram men displayen kan bara visa fyra siffror/tecken så när man exempelvis väljer mellan de olika upptiningsprogrammen står det bara def1, def2, def3 osv vilket är helt omöjligt att förstå vad de betyder utan att kolla i manualen. Jag har lärt mig att "def4" är bröd då det är det enda jag tinar i den, vilket av programmen som är för kött har jag ingen aning om.

Som de andra nämnt är nog programmen rätt värdelösa iallfall, min micro har även ett program som manualen kallar "varma mackor till barn", det är en helt egen knapp med bild på en glad gubbe som man med ett tryck gör en varm macka med. Otroligt användbar funktion, har använt den runt noll gånger

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]