Problem med saknade DLL-filer + annat, hittar inga virus

Permalänk
Medlem

Problem med saknade DLL-filer + annat, hittar inga virus

Hej,

det har börjat dyka upp lite knasiga problem på min dator. Det hela började med att jag fick att jag saknade dll filer till en del program. Avinstallerade dem och problemet försvann.

Har kört Ad-Aware, AVG-search, Panda. Men utan att hitta ngt.. Det har även börjat att öppnas upp en och samma anteckningar dok. (se länk).

Någon som vet vad detta kan vara? Har även problem och kan inte installera SC2 beta felmeddelande "Failed to read a required file. Please close all other applications, temporarily deactivate your anti-virus software and try again."

http://imgur.com/Jrkb5Ma

Kör Win 7 64 ultimate

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är HTML/CSS/XHTML Kod? Samt lite javaskript.

Den där filen får vi inte ut mycket av tyvär. Exakt vad är problemet?, Var finns filen? Vad för program tog du bort?

Permalänk
Medlem

Sluta se på porr på ocertifikerade sidor så kanske problemet löser sig antar att win7 är av den "hittade" verisionen också`? ta vettigt antivirus program istället för de skämten du listade. Avast kan jag rekommendera.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Filen ser ut att vara kod för AVG toolbar. Hur/när öppnas det upp?

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem

jag tog bort msn samt telia supportassistenten tror jag det heter.. såg även att det stog ngt om avg i filen så jag tog bort det och installerade Panda antivirus istället.

Detta kan vi kalla problem 1:
Det knasiga/irriterande är att det dokumentet öppnar sig automatiskt och låter jag den stå så fortsätter det att öppnas. typ var 10e minut.

Problem 2:
kan inte installera SC2 HotS Beta. Felmeddelande se ovan. Kört de guider som finns på nätet men inget hjälper.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Gör en fräsch ominstallation av windows så ska du se att det löser sig!

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Sluta se på porr på ocertifikerade sidor så kanske problemet löser sig antar att win7 är av den "hittade" verisionen också`? ta vettigt antivirus program istället för de skämten du listade. Avast kan jag rekommendera.

Testade Avast men kunde inte installera det. Det kom upp ett felmeddelande när den typ var klar att det hade uppstått ett fel och inte gick att installera.
Windows är för övrigt köpt.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brexour:

Gör en fräsch ominstallation av windows så ska du se att det löser sig!

Hade hoppats på att slippa detta men det kanske är den ända alternativet..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brexour:

Gör en fräsch ominstallation av windows så ska du se att det löser sig!

Varför är detta alltid svaret? Varför inte bara be TS om lite mer information så man faktiskt kan lösa problemet?

Hittar man den parameter som troligtvis är relaterad till de felet så räcker det ofta med en enda google-sökning för att få fram en lösning. Då kanske man lär sig någonting också.

Permalänk
Medlem

Prova att göra en systemåterställning till en tidigare punkt när du inte hade dessa problem.
Kan lösa fallet om du har tur. Om det fungerar så kör genast en virus koll.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag gav han rådet är att det enligt mig verkar som att han har någon form av virus på datorn. En ominstallation är sällan en nackdel att göra, om man inte gjort det på länge:)

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik justerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fick bli att göra en ominstallation på datorn.. Har inte gjort det på ett tag så det var väl dags. Tack ni som svarade.

//Archie

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb