Hjälp med att få speedfan att göra som ja säger

Permalänk

Hjälp med att få speedfan att göra som ja säger

Tjejna alla swecs! Köpte för ett tag sen nya artic cooling f12 chassifläktar och en ny coolermaster hyper 212 evo cpy kylare. När jag satte in dom i datorn så gick dom först på högsta. så jag ladade ner speedfan som jag till en början inte gillade så jag tog borrt det. jag fick då tips om att jag kunde använda asus al suite. i Al suite kunde ja inte sänka fläktarna särskilt mkt så ja laddade ner speedfan igen och lyckades fatta det och nu tycker jag det är rätt bra. men det finns ett problem, varje gång jag startar datorn så går chassi fläktarna upp på 100% vilket låter en hel del medans cpu kylaren hamnar på 30%. Jag har testat att ändra massor och har även ställt in på manuellt i bios men varje gång jag startar datorn så går dom ändå igång som datorn vill, även om jag ställt in dom dagen innan.... Skulle va tacksam för hjälp då det är jävligt störande när dom går på 100 varje gång man startar skiten, går även igång om datorn automatiskt gått in i viloläge och man startar upp den igen
Lite bitar i datorn är:
moderkort: Asus M5A97 LE R2.0
gpu: gigabyte gt 640
cpu: amd phenom II x4 965
fläktarna ser ni där uppe^
tack för svar

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!