Permalänk
Medlem

Kylning av 3570k

Sho ! Som rubrik, inväntar mina nya prylar P8Z77-V LX2 och 3570k samt "extra låga" corsair minnen , har en lian Li burk kommer inte på modell just nu,

Frågan är vad för kylare man ska smacka på ? Kommer kanske överclocka cpun,
Gärna en kylare från netonnet då allt det andra redan ligger på posten och jag ska till netonnet för att köpa ytligare lite prylar

Tack för hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Am86:

Sho ! Som rubrik, inväntar mina nya prylar P8Z77-V LX2 och 3570k samt "extra låga" corsair minnen , har en lian Li burk kommer inte på modell just nu,

Frågan är vad för kylare man ska smacka på ? Kommer kanske överclocka cpun,
Gärna en kylare från netonnet då allt det andra redan ligger på posten och jag ska till netonnet för att köpa ytligare lite prylar

Tack för hjälp

Den här verkar ju helt ok, den hade nog jag köpt om jag inte hade min 620 som är den minsta.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kylning/vattenky...

Har ju som sagt en antec 620 med p&p fläktar och min prolle kan jag överklocka till 4.8 och ändå under 90 grader.
Köper du denna så antar jag att den kommer kyla ännu lite bättre än min då du kommer ha en tjockare radiator.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem

Känns ju lite " läskigt" med vatten i burken, men dom ska ju vara säkra slutna system från fabrik ;p
Ah okej , hur är dom systemen utan fläktar på då jag har iaf en notch fläkt som jag kan nyttja där man sätter kylaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Am86:

Känns ju lite " läskigt" med vatten i burken, men dom ska ju vara säkra slutna system från fabrik ;p
Ah okej , hur är dom systemen utan fläktar på då jag har iaf en notch fläkt som jag kan nyttja där man sätter kylaren?

Slutna vattenkylare kostar mer än de presterar, en rejäl luftkylare kommer att prestera bättre, låta mindre och vara mycket mer driftsäker. Det blir inte mycket bättre än såhär, den är väldigt lätt att montera och moderkortet kommer inte skadas alls av den höga vikten. http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kylning/processo...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Driftsäkerhet är bra grej , läst lite om några vars vatten har dunstat eller pumpar inte snurrar , då blir man rökt rätt fort ..