Osäker på om kylaren verkligen sitter på!?

Permalänk
Medlem

Osäker på om kylaren verkligen sitter på!?

Hej nu har jag monterat min H60 v2 i min fina burk, såklart blir jag som är nybörjare på att montera datorer nojig som bara den.
Den sitter monterad på AMD mobo, och det tog ett bra tag och mycket fipplande innan den satt..... Hur vet jag om den sitter bra mot processorn nu? Vet inte om jag vågar göra om det igen men jag tror den ska sitta.
Frågeställning:
Kommer jag märka direkt om den sitter fel (vid uppstart eller dyl.)
Kan jag se på något lätt sätt om den är monterad korrekt ( facepalm)
Om jag tar bort den igen måste jag väll köpa ny kylpasta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fåtölj:

Hej nu har jag monterat min H60 v2 i min fina burk, såklart blir jag som är nybörjare på att montera datorer nojig som bara den.
Den sitter monterad på AMD moba, och tog tog ett bra tag och mycket fipplande innan den satt..... Hur vet jag om den sitter bra mot processorn nu? Vet inte om jag vågar göra om det igen men jag tror den ska sitta.
Frågeställning:
Kommer jag märka direkt om den sitter fel (vid uppstart eller dyl.)
Kan jag se på något lätt sätt om den är monterad korrekt ( facepalm)
Om jag tar bort den igen måste jag väll köpa ny kylpasta?

Du kommer märka det så snart du fått hem och startat hwmonitor/speedfan/motsv. , alternativt när datorn stänger av sig för att cpu'n blivit för varm.
Sitter den plant och sitter fast så bör den sitta korrekt.

Also, "moba" är en spelgenre, "mobo" är nog vad du menade.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Du kommer märka det så snart du fått hem och startat hwmonitor/speedfan/motsv. , alternativt när datorn stänger av sig för att cpu'n blivit för varm.
Sitter den plant och sitter fast så bör den sitta korrekt.

Also, "moba" är en spelgenre, "mobo" är nog vad du menade.

Okej tack!
Rättade till stavfelen!