Spionera på trådlös aktivitet.

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Jag skulle inte ge upp ändå, känns som att att ge henne en gammal telefon kommer hindra henne speciellt då man fortfarande kan kommunicera via sms. Kolla om du kan installera appen Cerberus du kan gömma appen i telefonen och du kan spåra den över hela sverige och du kan göra så den tar kort eller spelar in video eller ljud för att sen skicka till din mail utan att personen med telefonen har någon aning. Jag tror verkligen på den här idén med att skämma ut henne framför hennes kompisar kan vara en bra läxa för henne.

Hur Cerberus dashboard ser ut
http://i.imgur.com/wpMjQaC.png

Denna idé verkar inte så värst, Jag som fjorton åring själv skulle gräva ner mig i jorden, Om något sånt här pinsamt skulle hända mig ^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazyOlsson:

Jag uppskattar att du tog dig tid att skriva detta inlägget, och det vill jag tacka dig för.
Det är mer ofta än sällan som man blir kritiserad som förälder pga. hur ens barn beter sig trots att man verkligen gör allt för att göra rätt vid sitt barn.

Beror på hur man tar emot kritiken och hur den används, den uppfattas på olika sätt och i skriven form är det svårt att tyda vad författaren till ett visst inlägg egentligen menar.

Har själv tre barn, fast inte i tonåren ännu så kan inte ge mer konkreta råd på vad man kan göra, men diskuterade lite snabbt med en mellanstadielärare(vän till mig) om problemet och hur man kan förändra en attityd hos en tonåring, mer svårt än många har tid med för i sista ändan gäller det att hon förstår vad det är som är fel i hennes beteende.

Läste nånstans om dina/era försök att få henne tillrätta med det här och ja, det är hedersvärt att ni kämpar med det & du hade väl bytt jobb/skift bara för att ha mer koll? Otroligt om det nu stämmer.

Att ändra ett beteende hos någon som håller på att mogna är nog inte så lätt men.. tja, sitter verkligen och VILL ge dig bra råd men kommer inte fram till något.

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Använder ju bluetooth så måste ju vara inom 30 meter för att veta vart hon är

kollade du hela klippet för ifall man kommer öven en vis radie, så skulle man få fram nästan exakta positionen på Google Maps eller vad dom nu använder för tjänst.

Permalänk
Medlem

Du sa något om att hon har hittats däckad, då har det i min mening gått för långt.

Testa cerberus

Nu är man glad att man är gamer4life xD, jag skulle aldrig i mitt liv våga gå ut o dricka, eller göra liknande saker..
kan inte tänka mig alla saker som kan hända henne, och att hon blir stupfull och sedan befinner sig mitt ingenstans..

Hoppas du får situationen i kontroll!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xenoz:

Du sa något om att hon har hittats däckad, då har det i min mening gått för långt.

Testa cerberus

Nu är man glad att man är gamer4life xD, jag skulle aldrig i mitt liv våga gå ut o dricka, eller göra liknande saker..
kan inte tänka mig alla saker som kan hända henne, och att hon blir stupfull och sedan befinner sig mitt ingenstans..

Hoppas du får situationen i kontroll!

Att inte våga gå ut och dricka beror nog också på ålder och/eller om man vet vad man har för alkoholsinne, alltså vad man klarar av:) Man ska ju inte vara rädd:) Hur gammal är du?

Själv ser man väl ingne vits med att gå ut och supa sig redlös men en liten stänkare kan man ta sig, när det väl händer. Vilket är knappt en gång om året. Föredrar att stanna hemma faktiskt:)

TS: Hoppas det löser sig, hon måste inse hur allvarlig situationen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

15, 16 nästa månad på den 13oende, dock är jag också starkt mot alkohol och liknande medel

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xenoz:

15, 16 nästa månad på den 13oende, dock är jag också starkt mot alkohol och liknande medel

Det var jag också faktiskt:p
Sen visst, i studiesyfte har man prövat en del, men mycket kvar att lära. Man behöver som sagt inte supa sig redlös, men ett och annat glas kan man ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazyOlsson:

Tjenare, Jag har hamnat lite i kläm känner jag. Jag är far till två tonnåringar varav en utav dem gärna smiter ut på nätterna och kommer hem alkoholpåverkad (och i några fall inte alls).
Jag har nu ledsnat på att behöva hämta ungfan på polisstationer och diverse hemmafester fullständigt totalpackad. Så jag tänkte ta det hela ett steg längre. Jag har så gott som konfiskerat all elektronisk utrustning från ungen förutom telefonen då jag behöver komma i kontakt med henne emellanåt.

Problemet är att hon har en Android telefon Xperia something something som hon nyttjar facebook ur. Jag misstänker att det är på detta viset som hon anordnar dessa små alkoholfyllda äventyr mitt i nätterna. Hon sitter för det mesta uppkopplad till mitt Lokala WiFi här hemma i huset och chattar frenetiskt med sina kompisar på facebook via telefonen. Det jag skulle vilja göra är att få någon form av Facebook Chat Monitor som gäller över hela det lokala nätverket så att jag kan se vad för konversationer hon har på sin facebookchatt. Jag vill alltså då inte behöva installera någon form av keylogger eller RAT-klient på varken en klient dator eller mobiltelefon. Avlyssningen ska ske via routern så att ungfan inte har en aning om hur det går till. Det skulle vara så enormt tillfredställande om ungen planerar att smita ut igen och supa på någon hemmafest, bemödar sig med att smyga ut på natten, larma av och larma på, ta sig hela vägen dit hon ska för att mötas av mig med sur min utanför stället hon skulle till.

Finns det något program som detta som man skulle kunna använda sig utav? Jag har googlat runt lite på nätet utan att hitta någonting som verkar fungera..

Tacksam för svar.
Mvh. Förbannad farssa.

Ps. Hoppas att detta var rätt del av forumet att posta i.

Sök på wireshark. Där kan du sniffa paket osv Så ser du vad som händer på ditt nätverk och vilken ip som skickar vad
Lycka till!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Härlig farsa
Försök att installera en RAT på datorn, då får du ju full kontroll över datorn och då kan du ju kolla hennes FB lösen, mail lösen och vad hon nu mer använder, beroende på vad du använder så kan du ju även "streama" skärmen så att du ser den i realtid eller vad man ska säga
(Och även massor andra saker)
Kolla på DarkComet, väldigt användarenkelt och simpelt osv

Själv är jag 16 år, super inte och går inte ut heller, det som borde funka är väll att dra ut kontakten till routern (Och / eller gömma sladden)
det funkar rätt bra på mig

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Stå på dig. Kan inget om sniffa eller lära upp ungdomar. Men har haft stökigt syskon i den åldern så mitt råd är ge inte upp och håll stor koll på att det inte är/blir mer än alkohol. Ofta svårt vilja ta in som förälder att det kan vara värre än det är.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pontuff:

Att byta telefonen mot en 3310 anses vara ett övergrepp men inte det här? Om du visar din unge att du går bakom ryggen på henne tror du det lär henne att inte gå bakom din rygg?

Jag hoppas verkligen att det här är en påhittad historia för att få spionera på någon annan.

Det är inte barnen som har förändrats med tiden utan föräldrarna.

Det är oftast så det funkar, tyvärr.

Att handla på det här sättet med att gå bakom ryggen, spionera osv, kommer bara skjuta avståndet emellan dom ännu mer.
Tappar hon helt förtroendet så kan det leda till ännu värre saker än bara alkohol.

Att handla som TS tänkte göra är väldigt respekt löst, vilket kan leda till förvärrad situation.

Permalänk
Medlem

Jag hade försökt precis som du. Hade de inte fattat vinken hade jag fan tagit med ungen och flyttat till Alaska eller något. Fattar inte ungen vad som är bäst för den så får man väll ta bort all stimuli, bosätta sig i ödemarken och käka rötter tills hon fattar.
Men innan något sådant drastiskt görs, koll amed henna så det inte är något som har hänt eller sagts som fått henne att börja bete sig såhär.

Kanske har hon varit mobbad och beter sig såhär för att "få vara med" eller något annat som kan vara svårt att tala om och enklare att bedöva bort.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Inaktiv

Du kan inte lyssna på något modernt chattprotokoll utifrån nuförtiden. Alla jag känner till är krypterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazyOlsson:

Tjenare, Jag har hamnat lite i kläm känner jag. Jag är far till två tonnåringar varav en utav dem gärna smiter ut på nätterna och kommer hem alkoholpåverkad (och i några fall inte alls).
Jag har nu ledsnat på att behöva hämta ungfan på polisstationer och diverse hemmafester fullständigt totalpackad. Så jag tänkte ta det hela ett steg längre. Jag har så gott som konfiskerat all elektronisk utrustning från ungen förutom telefonen då jag behöver komma i kontakt med henne emellanåt.

Problemet är att hon har en Android telefon Xperia something something som hon nyttjar facebook ur. Jag misstänker att det är på detta viset som hon anordnar dessa små alkoholfyllda äventyr mitt i nätterna. Hon sitter för det mesta uppkopplad till mitt Lokala WiFi här hemma i huset och chattar frenetiskt med sina kompisar på facebook via telefonen. Det jag skulle vilja göra är att få någon form av Facebook Chat Monitor som gäller över hela det lokala nätverket så att jag kan se vad för konversationer hon har på sin facebookchatt. Jag vill alltså då inte behöva installera någon form av keylogger eller RAT-klient på varken en klient dator eller mobiltelefon. Avlyssningen ska ske via routern så att ungfan inte har en aning om hur det går till. Det skulle vara så enormt tillfredställande om ungen planerar att smita ut igen och supa på någon hemmafest, bemödar sig med att smyga ut på natten, larma av och larma på, ta sig hela vägen dit hon ska för att mötas av mig med sur min utanför stället hon skulle till.

Finns det något program som detta som man skulle kunna använda sig utav? Jag har googlat runt lite på nätet utan att hitta någonting som verkar fungera..

Tacksam för svar.
Mvh. Förbannad farssa.

Ps. Hoppas att detta var rätt del av forumet att posta i.

Ta hand om ditt barn som en riktigt förälder istället. Har du funderat på att hon kanske beter sig som hon gör för att du tagit ifrån henne allt annat? Finns inte så mycket för henne att göra hemma kanske? Därför kanske hon hellre smiter ut. Ta itu med det riktigt problemet istället.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Vänta...är hon 14 år (snart 15) och är ute o dricker fyfan vart är detta samhället påväg!!!

Var ju tyvärr samma även för mig. Inte mycket har ändrats, iallafall inte de senaste 10 åren.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att spionera på chattloggar etc kan vara lite överdrivet, försök att skapa ett sätt som gör att du kan lita på henne istället.

Jag vet hur jag var när jag var typ 15-16, man gjorde ju allt ens förälder sa NEJ till.
far sa nej till att åka cross utan hjälm, 10min senare sitter jag på crossen på grusvägen utan hjälm. BARA för att han sa nej, och jag ville se anledningen till det. Själva spänningen ligger i att göra saker man INTE får.
Testa säg ja någongång? skapa ett förtroende till henne, ge henne villkor till att hon får gå ut, då kommer hon att med sin tid att faktiskt inse att hon inte behöver smyga iväg och dricka en jävla massa... utan faktiskt gå och träffa sina polare utan att göra det.

skapa ett förtroende, prata med henne och kom fram till någon typ av överskomelse. "Du får gå ut om du beter dig såhär" exempelvis.

som sagt, spänningen är själva saken att göra någon man inte får.
får man så finns det ingen spänning kvar.

sen är det ju också bara inse, alla ungar mellan 13-20 år festar, mer eller mindre, vad gjorde du själv när du var ung? Kanske också någonting NI kan prata om. Det kan ju också skapa ett förtoende mellan er båda, ligger ni på samma nivå så är det också lättare för henne att prata med dig.

Du behöver lita på henne, och hon behöver lita på dig!

lycka till:)

ber om ursäkt för eventuella felstavningar, sitter lite stressad till^^

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Läste precis hela tråden och kära nån vilken unge... Det lär ju inte bli bättre om ni bor i en stad eller kvarter med andra festande ungdomar. Ett hus på toppen av ett berg i alaska låter som rätt ställe för denna dam

Vettefan om jag har något att bidra med men finns det något din dotter verkligen vill ha? Kläder, dator, smink? Kanske ett helgjobb skulle öka motivationen att sluta smygsupa. Låt ungen fixa sina egna pengar, men strunta såklart inte basala förnödenheter som mat och husrum.

Permalänk

Köp henne en dator och uppmuntra till gaming. Finns alldeles för lite gamingtjejer. No offence, men alla barn tills de kommer till 14-16 åren så använder de datorn och internet precis likadant. Fundera lite över varför det är DU och din SON som är inne på detta forum och inte du och din dotter. Var det din son som fick datorn i hemmet, rycker han handkontrollen ur dottern när hon försöker spela? Det är i allafall så forskning har visat att det är.

Permalänk

Vad sägs om att prata igenom saken med fröken ifråga, istället för att ta till fascism och alienera henne bortom all räkning för tio år?

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Vad sägs om att prata igenom saken med fröken ifråga, istället för att ta till fascism och alienera henne bortom all räkning för tio år?

precis! lite det som jag var inne på, prata, kom fram till en LÖSNING som båda mår bra utav.. Man kan ju visa att man bryr sig utan att sitta och skrika och gapa..

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window