Problem med de levande panelerna i Metro-gränsnittet.

Permalänk
Medlem

Problem med de levande panelerna i Metro-gränsnittet.

Kan jag få fråga om hjälp här i denna tråden angående Wåtta ??

Jag gör ett försök

Följande scenario har utspelat sig:

Noobie av Wåtta som jag har så har jag mest suttit och lekt, tillexempel med den inbyggda webkameran och det medföljande programmet YouCam. Tog en bunt med bilder på mig själv, öppnade dom i förhandsgranskaren i skrivbords läget, minns inte riktigt om jag har öppnat dom i metro-bild appen.

Upptäckte idag, då jag har "levande panel" igång i metro, att bilderna
som jag tog med med webkameran låg och visades i bild-appen, och där ska de inte visas.

Så jag gick först in i i bild-appen/galleriet i metro och tog bort bilderna där ifrån, sen gick jag in i "utforskaren" och tog bort bilderna där dom låg i detta fallet bibliotek->bilder->youcam och därefter tömde papperskorgen.

Gick in i metro igen och tjoff, bilderna låg kvar och visades i den levande panelen, går jag in galleriet så är där helt tomt, precis som det ska va.

Så min fråga är nu, hur i hela friden rensar jag så de bilder inte ligger kvar och visas när jag kör "levande panel"

Ja jag kan stänga av funktionen "levande panel" det känner jag till.

Det är principen, har jag raderat bilder från hårddisken, så ska det inte ligga kvar där, speciellt inte i den "levande panelen."

hoppas det är någon som sitter inne med ett svar om detta lilla problem.

/David

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DNA_82:

Kan jag få fråga om hjälp här i denna tråden angående Wåtta ??

Jag gör ett försök

Följande scenario har utspelat sig:

Noobie av Wåtta som jag har så har jag mest suttit och lekt, tillexempel med den inbyggda webkameran och det medföljande programmet YouCam. Tog en bunt med bilder på mig själv, öppnade dom i förhandsgranskaren i skrivbords läget, minns inte riktigt om jag har öppnat dom i metro-bild appen.

Upptäckte idag, då jag har "levande panel" igång i metro, att bilderna
som jag tog med med webkameran låg och visades i bild-appen, och där ska de inte visas.

Så jag gick först in i i bild-appen/galleriet i metro och tog bort bilderna där ifrån, sen gick jag in i "utforskaren" och tog bort bilderna där dom låg i detta fallet bibliotek->bilder->youcam och därefter tömde papperskorgen.

Gick in i metro igen och tjoff, bilderna låg kvar och visades i den levande panelen, går jag in galleriet så är där helt tomt, precis som det ska va.

Så min fråga är nu, hur i hela friden rensar jag så de bilder inte ligger kvar och visas när jag kör "levande panel"

Ja jag kan stänga av funktionen "levande panel" det känner jag till.

Det är principen, har jag raderat bilder från hårddisken, så ska det inte ligga kvar där, speciellt inte i den "levande panelen."

hoppas det är någon som sitter inne med ett svar om detta lilla problem.

/David

Hej

Gå till startskärmen. Ta fram "charms-menyn" till höger med exempelvis win+c. Klicka på inställningar. Klicka på paneler och rensa personliga data.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hej

Gå till startskärmen. Ta fram "charms-menyn" till höger med exempelvis win+c. Klicka på inställningar. Klicka på paneler och rensa personliga data.

Tackar för det! funkade ju utmärkt, ha en fortsatt trevlig kväll, men det hade ju varit ännu bättre om man kunde välja vilka paneler man ville rensa på personlig data och inte bara rensa alla.

Nåväl det kanske kommer i nån uppdatering nångång. Tack för hjälpen.