Nytt virus? Japan som skriker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Nytt virus? Japan som skriker.

Hej,
Alldeles nyss hände nåt helflippat. Jag satt och läste tidningen och hade laptopen påslagen med Opera webbläsare startad, en flik på Gmail och en flik på elpais.es (spanska DN, typ). Datorn var inte rörd på flera minuter när det plötsligt börjar skrika en japan i datorns högtalare. Det lät ungefär som en samuraifilm med utan effekterna från striderna. Jag bläddrade igenom sidan som var öppen med hittade ingen flash-film eller reklambanner som hade gått igång. Och ingen popup i bakgrunden fanns det heller. Men när jag stängde Opera så försvann japanen. Helmysko! Nån som varit med om det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

har hänt mig liknande, typ tittar på youtube eller liknande och stänger ner webbläsaren och så fortsätter ljudet att höras.

8600K @ 1.035V
Citera för svar
Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Tja, nu var det ju inte direkt det som hände.
Jag hade inte tittat på någonting nånstans som kunde fortsätta. Inget liknande har tittats på innan.
Datorn gav inte ett pip på flera timmar. Där här är nåt som verkade starta av sig själv.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av EvilWord:

har hänt mig liknande, typ tittar på youtube eller liknande och stänger ner webbläsaren och så fortsätter ljudet att höras.

Har ofta haft problem med att Opera bara stängs, men processen aldrig avslutas (aka, ljudet fortsätter).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

CPU: i7 7700k 4.4GHz |GPU:GTX 1070 ROG |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: Corsair H60 V2 |RAM: Corsair ddr4 16GB 3000 mhz |SSD:m.2 960 evo |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | Battlefield 1 | Quake 3/live | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder