Permalänk
Medlem

Så här ser min ut efter ett par minuter med Prime95:

http://imgur.com/DPt4JPp

Nöjde mig med att bara ändra BCLK, förmodligen kan jag få upp den ett snäpp till men den funkar bra nu och kraschar aldrig. Kyls av en Arctic Freezer i30.

Permalänk

kör nu med prime 95 full ös
CPU 1 / Kärn 1 58 °C (136 °F)
CPU 1 / Kärn 2 55 °C (131 °F)
CPU 1 / Kärn 3 53 °C (127 °F)
CPU 1 / Kärn 4 59 °C (138 °F)
http://valid.canardpc.com/cache/screenshot/2675252.png

Permalänk

Moderkort 27 °C (81 °F)
CPU 46 °C (115 °F)
CPU 1 / Kärn 1 63 °C (145 °F)
CPU 1 / Kärn 2 56 °C (133 °F)
CPU 1 / Kärn 3 56 °C (133 °F)
CPU 1 / Kärn 4 61 °C (142 °F)
Aux 46 °C (115 °F)
GPU 33 °C (91 °F)
ST2000DL003-9VT166 24 °C (75 °F)
de här efter 6min var som högst 64 , aldrig över den, har två extra fläkt framifrån fyra x 120 från fram som insug, 120 insug botten, 240 insug från sidan , bak har jag radiator till vattenkylin till gpu, 120 som suger också in,och sist taket H 100 2x 120 som blåser ut , corsair 500 r chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Har du originalfläktar till den? isåfall kika på "pressure optimized fans" och skit i 4 st, det gör knappt någon skillnad.

Kan du skicka en länk på en sådan?

Permalänk

http://i.imgur.com/IzEygHo.png
kört fullt nu 20 min
laddade ner core temp också det har ni här

Permalänk
Medlem

Är detta bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

http://i.imgur.com/IzEygHo.png
kört fullt nu 20 min
laddade ner core temp också det har ni här

Ja men då ligger vi ju ganska lika. Om jag skulle ligga på 4.6 då skulle jag ha ungefär samma temp. Det är ju inte hälften av mina temps iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalvfile:

Ja men då ligger vi ju ganska lika. Om jag skulle ligga på 4.6 då skulle jag ha ungefär samma temp. Det är ju inte hälften av mina temps iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, nä det är verkligen inte hälften av dina temps, det var som vanligt bara en massa surr. Dina temps är normala för den överklocken och volten.

Räcker inte den där överklocken för det du använder datorn till förresten?
Bara inte tempen börjar krypa mot 80-85 grader på någon kärna så är det lugnt tycker jag.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Haha, nä det är verkligen inte hälften av dina temps, det var som vanligt bara en massa surr. Dina temps är normala för den överklocken och volten.

Räcker inte den där överklocken för det du använder datorn till förresten?
Bara inte tempen börjar krypa mot 80-85 grader på någon kärna så är det lugnt tycker jag.

Jo absolut det räcker Är ganska skoj och sitta och hälla i sig några bärs så man får upp modet för att sen se vad man kan få upp datorn till för höjder Visst är det lättare att få en stabil klock om man stänger av HT?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blade80:

Haha, nä det är verkligen inte hälften av dina temps, det var som vanligt bara en massa surr. Dina temps är normala för den överklocken och volten.

Räcker inte den där överklocken för det du använder datorn till förresten?
Bara inte tempen börjar krypa mot 80-85 grader på någon kärna så är det lugnt tycker jag.

Klart som fan det räcker men altid kul att se va den presterar det är väl som det sweclockers är här för att hjälpa och att vägleda. Och att det sen finns skrytpellar på forumet som säger saker o inte lägger upp informationen man ber om ja det kan ju tolkas som skryt osv. poängen här va att MR intel påstod att hans temperaturer va hälften så höga med samma klock och högre vcore. han har fortfarande pga att han säger skälv han vet inte hur man gör visat en skärmdump. hade jag vetat hur man lägger upp bilder på forum hade jag sagt detta men jag vet inte det.

Mitt fall jag la ner klockningen efter 4,6 när nu mina temps är och har paserat 80 grader+ trots att jag sitter på en H100 får med min Ivy bridge cpu i sign. Men den presterar bättre en nu min i7 3820 vid lägre klocks. Nästa steg jag ska göra det är att byta kylpasta på min cpu trots att folk säger att H100ans kylpasta är bra så ska jag ändå köra på min artic silver 5 pasta som jag har. Dessutom faktorer som spelar roll för mig är corsair skit bakplåt som va ett helvete att få dit kan vara så illa att den är sne men skall börja med att byta kylpastan.

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Skrivet av Kalvfile:

Ja men då ligger vi ju ganska lika. Om jag skulle ligga på 4.6 då skulle jag ha ungefär samma temp. Det är ju inte hälften av mina temps iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

om jag är inte blind ,ser jag inte att du har heller angivit att dina temp var med full load, ,som sagt är jag hur nöjd som helst för mina temp ,
och det är närmare 4,7 än 4,6, exakt 4.680

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

om jag är inte blind ,ser jag inte att du har heller angivit att dina temp var med full load, ,som sagt är jag hur nöjd som helst för mina temp ,
och det är närmare 4,7 än 4,6, exakt 4.680

Jo men jag kör ju nu 4.750 Blir nog skillnad om jag sänker med 1 ghz. Ska göra det ikväll så ska vi jämföra

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: visst ser du att jag kör intel burn test?

Permalänk
Skrivet av Kalvfile:

Jo men jag kör ju nu 4.750 Blir nog skillnad om jag sänker med 1 ghz. Ska göra det ikväll så ska vi jämföra

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: visst ser du att jag kör intel burn test?

för mig får du köra hur du vill kanske 5.5 och 2 volt , som jag sa innan är jag nöjd mitt prolle ,och behöver inte lipa här

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte

Får inte datorn stabil i 4.75 på lägre volt än 1.400 då jag kör prime. Men kör jag intel burn test så är den stabil på 1.370 volt. Vad ska man gå efter. Måste fråga en gång till Nu har jag kört prime i 12 minuter och tempen stiger inge mer. Är detta ok då man ser på volt /temp?

Permalänk
Medlem

1.4v är ingen fara för sb-e. Tempsen är långt från fara så kör på med de om det är stabilt men ett stresstest på minst 8 timmar rekommenderar jag och det med occt cpu test och sedan linpack. Dock ännu längre om du vill vara helt säker. Håller sig tempsen runt 85 och under vid stress så är det ok.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalvfile:

Får inte datorn stabil i 4.75 på lägre volt än 1.400 då jag kör prime. Men kör jag intel burn test så är den stabil på 1.370 volt. Vad ska man gå efter. Måste fråga en gång till Nu har jag kört prime i 12 minuter och tempen stiger inge mer. Är detta ok då man ser på volt /temp?

http://forumbilder.se/CDAUJ/test-2.png

varför tror du jag säger till dig kör inge jävla prime trots att miljoners mäniskor här på forumet säger kör prime i minst 24 timmar. Efter många test så ger detta inget spela det spel du ska spela. Och krashar det ja då höjer du. vdore. Jag har klockat sen första amd x2ans tid och konstaterat detta att det är bara onödigt jobb med det hela,Och tar onödiga timmar från ditt privata liv. förklarar bättre sen när du hör av dig till mig på nalle.

intel burntest är helt ok samt normala spel sen skiter jag faktist i om andra säger annat.

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

1.4v är ingen fara för sb-e. Tempsen är långt från fara så kör på med de om det är stabilt men ett stresstest på minst 8 timmar rekommenderar jag och det med occt cpu test och sedan linpack. Dock ännu längre om du vill vara helt säker. Håller sig tempsen runt 85 och under vid stress så är det ok.

Hur mycket volt törs man trycka på?

Permalänk
Medlem

Nu är jag nöjd

Nu har jag 4 fläktar istället för 2. Blev en markant skillna.

Permalänk
Avstängd

förbannade skit cpuer dom är IVYGA bryggorna skulle ha behöllit min i7 3820 som trådskaparen köpte av mig. dom går ju så jävla varma kör nu 4,6ghz i 1,325volt o skiten toppar 85 grader. trots jag kör Puschpull på min H100 har bytt kylpasta osv funderar om det är samma fenomen som e8400 jag hade för länge sen sensorerna inte funkar som dom ska

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalvfile:

Hur mycket volt törs man trycka på?

1.45v å lite till med rätt kylning och en bra cpu 24/7. Så länge tempsen är i shack.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

1.45v å lite till med rätt kylning och en bra cpu 24/7. Så länge tempsen är i shack.

Om vi säger att jag ligger på 1.45v vad tycker du då är rätt temperatur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denkunnigee:

förbannade skit cpuer dom är IVYGA bryggorna skulle ha behöllit min i7 3820 som trådskaparen köpte av mig. dom går ju så jävla varma kör nu 4,6ghz i 1,325volt o skiten toppar 85 grader. trots jag kör Puschpull på min H100 har bytt kylpasta osv funderar om det är samma fenomen som e8400 jag hade för länge sen sensorerna inte funkar som dom ska

Du kan ju få komma hälsa på gamm-datorn din

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalvfile:

Om vi säger att jag ligger på 1.45v vad tycker du då är rätt temperatur?

runt 85 som max på cores +/- 3 grader vid långtids linkpack belastning. Sen gäller det att hålla vrm temps i shack men bör inte vara några problem med 3820.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

runt 85 som max på cores +/- 3 grader vid långtids linkpack belastning. Sen gäller det att hålla vrm temps i shack men bör inte vara några problem med 3820.

Ser att du har en 3820 också. Får man fråga vad du har för vcore?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalvfile:

Ser att du har en 3820 också. Får man fråga vad du har för vcore?

den ligger på 1.425v har jag för mig men kan inte kolla atm för system 2 är utlånat

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

den ligger på 1.425v har jag för mig men kan inte kolla atm för system 2 är utlånat

Okey. Tack för svar

Permalänk
Medlem

Gick att få ner volten lite. Har nu kört 1 timme i prime

Permalänk
Permalänk
Avstängd

LOL ja va kan man säga kallt va det, men onödigt dyrt med 40 fläktar. Har ingen aning va kompressorkylning skulle kosta det är typ samma temperaturer

edit: Lol va man kan hitta sanslösa saker på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=VVTAn2kRLmA

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Skrivet av Denkunnigee:

LOL ja va kan man säga kallt va det, men onödigt dyrt med 40 fläktar. Har ingen aning va kompressorkylning skulle kosta det är typ samma temperaturer

edit: Lol va man kan hitta sanslösa saker på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=VVTAn2kRLmA

haha samma klass , bra present till kompis