Bästa stabilitets test`?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Bästa stabilitets test`?

Hej undra vilket som är det bästa stabilitets tested för gpu.

Är Ozone3D Furmark bäst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Skylar7s:

Är Ozone3D Furmark bäst?

Själv tycker jag prime95 funkar bäst

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 16GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |Logitech G19|MX518||Acer 120hz|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Skylar7s:

Är Ozone3D Furmark bäst?

Skrivet av QviW:

Själv tycker jag prime95 funkar bäst

Unigine Heaven tycker jag.

Prime95 testar CPU inte GPU som TS frågade om.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Jalle64:

Unigine Heaven tycker jag.

Hur pass lätt är det att se artefakter m.m. i Heaven? Jag har aldrig överklockat ett grafikkort, men har fått intrycket att de skulle vara lättare att upptäcka i program som Furmark eftersom bilden är mer stillastående.

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Casgar:

Hur pass lätt är det att se artefakter m.m. i Heaven? Jag har aldrig överklockat ett grafikkort, men har fått intrycket att de skulle vara lättare att upptäcka i program som Furmark eftersom bilden är mer stillastående.

Om det är minsta lilla instabilt brukar heaven krasha, så man märker det ganska enkelt

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | Custom loop | i5-3570k@4,8Ghz/65° (NAKED)
ASUS GTX680 DCII@1215/6008Mhz/45° | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
HP LP3065 (2560x1600) | Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2
ASUS N56VZ - i7-3610QM | GT650M | 2x4GB 1600Mhz | Arch/W10 | 1080p Matt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012

Unigine heaven är ett jättebra sätt att märka ifall en klock är instabil. Mitt 7970 kan köras i 1GHz om jag går efter Kombustor(Furmark), men om jag kör heaven kraschar det så fort man kommer till luftskeppet.

Kör Unigine Heaven!

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Slaktardej:

Unigine heaven är ett jättebra sätt att märka ifall en klock är instabil. Mitt 7970 kan köras i 1GHz om jag går efter Kombustor(Furmark), men om jag kör heaven kraschar det så fort man kommer till luftskeppet.

Kör Unigine Heaven!

Kombustor är inge bra alls. Har länge kört på det och kunnat klocka väldigt högt. Sen när jag väl börjar spela kraschar spelen direkt x)

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄
MSI 1070 8GB |Ryzen 1700 | 16Gb ram DDR4 Vengeance | Windows 10 | Phanteks Evolv Shift | Skärm 1: Dell UltraSharp U2913WM 29" Skräm 2: Asus VE248

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Pertanbus:

Om det är minsta lilla instabilt brukar heaven krasha, så man märker det ganska enkelt

Hehe. Ja, det funkar ju också.

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Sweets589:

Kombustor är inge bra alls. Har länge kört på det och kunnat klocka väldigt högt. Sen när jag väl börjar spela kraschar spelen direkt x)

Men just Kombustor är ju en samma/clone av Furmark så det borde bli liknande resultat.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud