Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörberge
Registrerad
Mar 2010

Disconnect i BO2

Hej

Lägger denna tråd här då jag inte är säker på att problemet är exklusivt för BO2.

Min kompis skaffade BO2 igår, hanns första FPS spel på länge. Hanns dator är en bärbar som skall klara MIN kraven, men inte mycket mera.
Modell: Asus Tek N73JG

Problemet:
50% av gångerna får han DC i loadscreen. Ibland får han DC under själva omgången.

Han har uppdaterat drivrutinerna till de senast fungerande, men verkar inte hjälpa.

Jag kommer inte på vad som kan vara fel. Någon som har förslag?

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Är det trådat eller trådlöst?

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörberge
Registrerad
Mar 2010

trådlöst

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörberge
Registrerad
Mar 2010

Han har tydligen löst det. Fick slå på flerskärmsläge och ändra från prestanda --->Kvalitet. Då gick han från 35 fps till ca 100fps!