Windows 8 Install - problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Windows 8 Install - problem

Tjenare, jag hade nu tänkt att installera Windows 8 och hade då tänkt att ladda ner det via:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL...

Jag laddar ner det första programet ''Uppgraderings Assistenten'' och får detta error:
http://imgur.com/pLaoDS4

*Processen börjar med att du först laddar hem ett mindre program som kontrollerar om din dator kan uppgraderas till Windows 8. Kan den det så får du möjligheten till att köpa en Windows 8 Pro uppgraderingslicens, samt direkt kunna uppgradera datorn.*

Vad är det som händer exakt och hur löser jag det? Jag vill få Windows 8 till ett USB minne där jag sedan rensar datorn totalt och installerar Windows 8. Hur går jag till väga?

Tack på förhand.

Jag ber åter igen om ursäkt för att jag gör yttligare en tråd, men jag kände att det behövdes då denna frågan har en helt annan innebörd.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2011

Nu har inte jag följt dina andra trådar, men klarar din dator av Windows 8?
Får liksom den känslan när jag ser det meddelandet.

Men så kan det även bero på att Microsoft Uppgraderingsprogram suger och jag själv haft en del problem från Vista tiden.

Man tycker att man borde vara kapabel själv att lista ut om datorn är kompatibel med Windows 8 eller inte och inte något skitprogram.

Så du får alltså inte tillgång till ISO filen om inte den här skiten genomförs?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Ta hem det igen och testa att göra det med en annan webbläsare om du kan.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av anon183825:

Så du får alltså inte tillgång till ISO filen om inte den här skiten genomförs?

Tydligen inte. Men en simpel dator omstart var det enda som krävdes tydligen, konstigt. Hur går jag tillväga när det kommer till att rensa hårddisken och få en komplett installation? Jag har ett Kingston USB med 7.5GB på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

''Välj vad du vill behålla så ser du vilka utgåvor av windows 8 som passar bäst för dig..''
A. Windows inställningar och persnliga filer
B. Bara personliga filer
C. Ingenting

Vad tycker ni jag ska kryssa i? Jag förstod inte riktigt frågan. Detta kanske inte har med rensning utav hårddisk att göra. (Noob)

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2011

Jag personligen hade tankat hem Active Killdisk bootable ISO som jag sedan bränt och rensat disken totalt med och sedan kört Windows installationen.
Då får du verkligen en ren och fin installation.

Windows 8 förtjänar ju det bästa eller hur