Permalänk

Hur kommer man in i bios med HP?

Hej! har försökt i snart 4 timmar att komma in i BIOS men lyckas inte!
någon kunnig som kan ge mig instruktioner?

Väldigt tacksam för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Vad har du för HP dator?

Det är troligen ett väldigt begränsat "bios" på din dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Skrivet av Tanso:

Vad har du för HP dator?

Det är troligen ett väldigt begränsat "bios" på din dator.

det är en hp pavilion 2060

Permalänk

I en sån dator jag fixade så var bios "låst" men gick genom att bygla ett par pins på moderkortet o sen reseta bios så var den helt öppen, men som sagt väldigt liten.

Permalänk
Medlem

Om det inte står typ PRESS 8 FOR SETTINGS när du startar datorn så finns det helt enkelt inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

Hej! har försökt i snart 4 timmar att komma in i BIOS men lyckas inte!
någon kunnig som kan ge mig instruktioner?

Väldigt tacksam för snabba svar!

På HP brukar det vara F1 (man kan även trycka F11 för att komma in i avancerat läge)

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte alls ovanligt att märkesburkar maskerar hur man kommer in i BIOS men det finns alltid nåt sätt att komma in.
F1, F2, F11, F12, ctrl eller alt plus nån F-tangent. Finns några varianter till som jag inte kommer på just nu.

För övrigt felplacerad så...
* Tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Har drabbats av ett gäng HP-modeller under åren , gemensamt för dem alla är att F10 vid uppstart leder till BIOS.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Hmm precis som sQuinty säger. F10 är det på alla hp modeller jag testat.
Har ett antal HP modeller på jobbet och alla har F10...

Visa signatur

.