Permalänk
Medlem

Iphone+comhem+mail?

Kan någon vänlig person som har inställningar för det som behövs för att skicka och ta emot mail, posta det här?

Sökt på comhems sida men inte hittat något, bara "ring din operatör" "OK"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

incoming host name: mailin.comhem.se
user name: ditt.namn@comhem.se

outgoing mail: mailout.comhem.se

Under advanced:
Use SSL: off
Authentication: password
Server port: 110

S/mime: off

Detta funkar för mig på Iphone 4 med IOS 6.1

Permalänk
Medlem

Nej!

Jag menar inställningar för Iphone, inte för windows!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Under advanced:

Tack så mycket!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Nej!

Jag menar inställningar för Iphone, inte för windows!

Det är ju precis samma inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Det är ju precis samma inställningar

Hur ska jag veta det? Har aldrig haft comhem mail förut! För mig är iphone och windows helt skilda system!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Megachef:

Hur ska jag veta det? Har aldrig haft comhem mail förut! För mig är iphone och windows helt skilda system!

Vad har ComHem med saken att göra? Samma mailinställningar oavsett var du använder x mailtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Vad är det för taskig attityd? Folk försöker hjälpa dig och du snäser av dem...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Vad är det för taskig attityd? Folk försöker hjälpa dig och du snäser av dem...

Då ber jag om ursäkt, Inte alls mening att vara otrevlig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

varför ratta svaret om du inte ens testade det?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Under advanced:

testade att ställa in som du gjort, fick detta

"kan inte hämta e-post, e-postservern "mailin.comhem.se" svarar inte. Kontrollera att du har angett korrekt kontoinformation i e-postinställningarna"

Permalänk
Medlem

Tydligen ska man ange utgående server smtp.tre.se, ingen ssl port 25 för att kunna skicka mail när man har 3 som operatör iaf.

inkommande fick jag och fungera genom: ingen ssl, autentisering:lösenord port:143 och där ska man ange mailin.comhem.se

Har en fråga bara, När jag får mail till min iphone så ligger även mailet på min webmail. MEN om jag tar bort mailet från min telefon så tas det även bort från min webmail, kan man ställa in så mailet enbart tas bort från min iphone men inte från min webmail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Tydligen ska man ange utgående server smtp.tre.se, ingen ssl port 25 för att kunna skicka mail när man har 3 som operatör iaf.

inkommande fick jag och fungera genom: ingen ssl, autentisering:lösenord port:143 och där ska man ange mailin.comhem.se

Har en fråga bara, När jag får mail till min iphone så ligger även mailet på min webmail. MEN om jag tar bort mailet från min telefon så tas det även bort från min webmail, kan man ställa in så mailet enbart tas bort från min iphone men inte från min webmail?

Låter som du har konfiguererat mailen med pop3, den fungerar precis så som du beskriver.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Låter som du har konfiguererat mailen med pop3, den fungerar precis så som du beskriver.

Kollade nu. Den ligger på imap. Snackade med en polare som sa att det inte går att behålla mailen på webmailen om har imap och tar bort mailet från iphone. Stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Kollade nu. Den ligger på imap. Snackade med en polare som sa att det inte går att behålla mailen på webmailen om har imap och tar bort mailet från iphone. Stämmer det?

Jag ber om ursäkt, självfallet är det precsi som du säger. Tyvärr går det inte att göra på det viset, sålänge telefonen är uppkopplad så skickar den ju signaler om hur mailboxen ska uppdateras, tex mail raderas osv.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Ok. Då hade han rätt då. Tack iaf för alla svar!

Permalänk
Medlem

Varför tar man bort mail? De markeras ju som lästa när man läst dem. Finns ingen anledning att radera dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Varför tar man bort mail? De markeras ju som lästa när man läst dem. Finns ingen anledning att radera dem.

Sitter kvar i ryggmärgen sen tiden då man hade en teliaadress eller liknande och fick 5mb. Då var man tvungen att ta bort.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ta emot mail funkar perfekt hela tiden. När jag ska skicka måste jag köra med operatören 3's server eftersom jag har 3. Men när jag använder wifi så säger telefonen att nätverket inte tillåter vidarebefodring. Måste jag stå ut med detta? Försökt lägga in mailout.comhem.se med och utan ssl påslaget. Port 465

Det bara står och tuggar när telefonen försöker verifiera inställningarna. Något som fått detta problem eller som vet vad jag ska göra? Får inte mailout.comhem.se att fungera hur jag än gör

Permalänk
Medlem

Nu kan jag konstatera följande:

Skicka/ta emot mail med wifi hemma samt på min mobil operatörs nät inga problem.

Skicka när jag är uppkopplad på någon annans wifi, går ej.

Inget som stör mig eller som jag tänker rota i mer. Bara märkligt att man inte ska kunna köra med mailout.comhem.se utan måste använda tre's smtp.

Permalänk
Medlem

Operatörerna gör vanligen som så att inifrån deras egna nät så brukar det ej krävas autentisering för att nyttja smtp, dock så spärras det om du ej är på deras nät och försöker nå smtp. I ditt fall försöker du t.ex nå mailout.comhem.se från tre's nät.

Jag har dock för mig att comhem fixat så du kan använda mailout.comhem.se även när du inte är ansluten till deras nät.
Har inte inställningarna direkt färskt i minnet, men testa att att bocka i att du ska använda autentisering på utgående med ssl. Porten minns jag inte, men 465 kan mkt väl vara den som ska användas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katakana:

Operatörerna gör vanligen som så att inifrån deras egna nät så brukar det ej krävas autentisering för att nyttja smtp, dock så spärras det om du ej är på deras nät och försöker nå smtp. I ditt fall försöker du t.ex nå mailout.comhem.se från tre's nät.

Jag har dock för mig att comhem fixat så du kan använda mailout.comhem.se även när du inte är ansluten till deras nät.
Har inte inställningarna direkt färskt i minnet, men testa att att bocka i att du ska använda autentisering på utgående med ssl. Porten minns jag inte, men 465 kan mkt väl vara den som ska användas.

Tack för tipset. Men redan provat den inställningen.

Om någon sitter på färsk info hur det exakt ska ställas in får gärna dela med sig.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Tack för tipset. Men redan provat den inställningen.

Om någon sitter på färsk info hur det exakt ska ställas in får gärna dela med sig.

Tack på förhand

Maila supporten och fråga dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katakana:

Maila supporten och fråga dom?

Här får man ett 100 ggr vettigare svar. Efter ringt både comhem och 3 flera gånger och fått olika svar varje gång så börjar man tappa förtroendet. 😝

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan lägga in flera servrar för utgående e-post i iPhone. Om du öppna inställningarna för ett e-postkonto i telefonen och väljer SMTP så får du upp Primär server och Andra servrar. Fyll bara på med fler servrar under Andra servrar. Har du flera konton på telefonen så rekommenderar jag dig att lägga alla servrar under Andra servrar så slipper du en del knappande eftersom de delas mellan alla konton.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Du kan lägga in flera servrar för utgående e-post i iPhone. Om du öppna inställningarna för ett e-postkonto i telefonen och väljer SMTP så får du upp Primär server och Andra servrar. Fyll bara på med fler servrar under Andra servrar. Har du flera konton på telefonen så rekommenderar jag dig att lägga alla servrar under Andra servrar så slipper du en del knappande eftersom de delas mellan alla konton.

Tack för tipset!

Såg det också!

Grejen är att jag kan inte få utservern verifierad. Den tuggar bara. Och jag har fått olika bud på vad jag ska använda, det som verkar stämma är mailout.comhem.se

Men sen är det olika portar 465,25 osv, ssl av/på?, autentisering? Anv/lös ja nej?

Någon som kan kolla sin iphone som har comhem/3 som vet vad man ska välja exakt, så vore det schysst

Permalänk
Medlem

Körde på detta tips. Använd ssl (precis tvärt emot vad comhem sagt till mig 10 ggr), autentisering=lösenord, observera smtp ut/anv namn är u6736365ex och inte namn.efternamn.

Nu verkar det fungera. Detta var INTE info'n jag fått från comhem! Puckon!

På min Iphone med Comhem mail fick jag det att fungera genom att använda "mailout.comhem.se" som SMTP-server. Glöm dock inte att fylla i de användaruppgifter (användarnamn och lösenord) ni har för eposten hos Com Hem. Jag har serverport 587

Permalänk
Medlem

Jag har för utgående mailout.comhem.se, SSL på, inget ibockat under authentication (skumt nog) och port 587. Kan skicka mail med de inställningarna, jag har dock Telenor som operatör.

Permalänk
Medlem

Autetinsering på. Användare med u**** ssl på port 587. Ingen logik alls och comhem helt oförmögna att hjälpa till, inte helt oväntat