jag tycker win 8 är rätt bra

Permalänk

jag tycker win 8 är rätt bra

Hej

Köpte win8 idag och efter lite krångel så fick jag det att fungera.
Jag är faktiskt rätt nöjd, har läst en hel del om folks åsikter och att många ogillar metro UI och att det itne finns någon start meny/knapp.

Visst det är lite av en omställning men så här långt har jag inte stött på några större problem. Jag får känslan av att man kan använda windows snabbare med tangentbordet och genvägar än vad man kunde tidigare, det är lite rappare och flyter på när man snabbt trycker sig fram.

Jag har dock några saker jag saknar.
Det är att få Metro UI att bli mer personligt och faktiskt användbart även för en desktop dator (som jag har). Bara en sån enkel sak att jag ska kunna sätta färger på tiles och ändra storleken och sortera lite mer fritt, finns inte. Känns som en så basic sak att jag blev ganska förvånad.
Sedan hade jag väll egentligen velat se att Metro UI satt direkt på skrivbordet och inte var ett lager ovanpå "desktop mode".
Att windows 8 var skrivbordet med tiles på. Har man mus och tangentbord så kan man välja att ta bort alla tiles och använda datorn "som vanligt" och har man en bärbar med toutch möjligheter, då slänger man ut lite tiles för att underlätta arbetet.

Så finns det några här som är positiva till windows 8 och har lösningar på hur man kan utnyttja det nya operativsystemet till max, utan att installera massa "gör mitt Windows så det ser ut som win7" program.

Tack för mig.

Permalänk
Avstängd

Sätta färg på tiles tror jag inte att vi kommer kunna göra. Det går inte på Windows Phone 8 heller. Det är på något sätt meningen att apparna själva ska få välja personlighet där. Allt som är runtomkring kan du ju ändra på via teman i viss grad i alla fall. Det pratas om att man i Windows Blue kommer kunna välja tre storlekar på tiles precis som i Windows Phone 8.

Har du testat att namnge grupper av appar? Det tycker jag är rätt nice. Klicka på minustecknet nere till höger i startskärmen och högerklicka sedan på den grupp du vill namnge.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

ja men på en dator som har program som inte är "appar"... de får en och samma färg när man har dom i metro UI.

o nice, namge grupper ska jag göra.