Fredagspanelen 50: Haswell på Computex, Asus Ares II testat och tv-avgift för datorer

Permalänk
Medlem

Trevligt med tester utav skärmar!
Skulle vara bra om ni kunde göra utförliga tester på ljusstyrka, responstider, färger osv osv och sedan lägga upp detta i "skärmtestet" där man fortsätter o fylla på med andra skärmar och hur bra dom är. Likt nordichardwares fortlöpande ssd test.

En sak jag saknar är dock laptops, ni borde göra tester och jämförelser på alienware m17x, m18x, clevo, msi, asus (gaming laptops)

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket. Skönt att få koppla av en stund. Är sjukt irriterad på alla XCOM: Enemy Unknowns buggar och karaktärslösa siktessystem. Men vi vet alla hur det slutar och kommer med stor sannolikhet att omedvetet återvända till spelet.

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag fredagspanelen som den är gentemot podcast.

Men förstår att inte alla "multitaskar" då inte alla kör flera skärmar.
Men på något sätt känner jag att det känns mer seriöst med video till xD

Permalänk

"I don´t love you any more Pamela.... Not!" Vet inet vart jag fick det ifrån. ;P

Permalänk
Medlem

2 xeon och 2 ares II vad är man uppe på då? (i Watt)

Permalänk
Medlem

Fy fan vad YT suger...

Permalänk
Medlem

Trevligt med långa avsnitt!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

Blir inte så för mig... Men men har väll bara tur;)

njet har inga problem als.....

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Tråkigt med bara videosammanfattningar. Kanske är ensam, men har inte kollat på en enda fredagspanel då jag tycker det är mycket bättre att läsa + kolla på bilder.
Samma med videorecensioner, visst i vissa fall så kan en video vara bättre, men oftast (så länge det inte berör ljudnivå eller flyt i spelen/bilden) så är en stillbild värd 1000 ggr mer än en video som bara flänger förbi.
MER TEXT PÅ SWEC TACK!
Detta är inte youtube osv, det har huvudsakligen varit ett forum. Video är inte sökbar, alltså är era videorecensioner värdelösa. Söker nån på swec + *xyz* så kommer så småningom ingenting dyka upp.
Vill hellre ha text som oftast är mycket mer informativ.

Tona ner på videos tack, annars kan väl lika gärna SweC bli en youtube-kanal så slipper ni kostnader för ett forum. För ju mer video det är, ju mindre ids folk skriva = forumet dör så småningom. (Ursäkta för att det är fel forum dock men kanske får mer uppmärksamhet)

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Tråkigt med bara videosammanfattningar. Kanske är ensam, men har inte kollat på en enda fredagspanel då jag tycker det är mycket bättre att läsa + kolla på bilder.
Samma med videorecensioner, visst i vissa fall så kan en video vara bättre, men oftast (så länge det inte berör ljudnivå eller flyt i spelen/bilden) så är en stillbild värd 1000 ggr mer än en video som bara flänger förbi.
MER TEXT PÅ SWEC TACK!
Detta är inte youtube osv, det har huvudsakligen varit ett forum. Video är inte sökbar, alltså är era videorecensioner värdelösa. Söker nån på swec + *xyz* så kommer så småningom ingenting dyka upp.
Vill hellre ha text som oftast är mycket mer informativ.

Tona ner på videos tack, annars kan väl lika gärna SweC bli en youtube-kanal så slipper ni kostnader för ett forum. För ju mer video det är, ju mindre ids folk skriva = forumet dör så småningom. (Ursäkta för att det är fel forum dock men kanske får mer uppmärksamhet)

Du kanske har missat det, men det mesta som tas fram har det redan skrivits om på forumet eller i nyhetsartiklar på SC... Så det är lite av en sammanfattning av veckan (eller kanske ska säga 2 veckor, då panelen är varannan vecka..) och kanske lite vidarutveckling av de ämnen som berör mest. Tycker det är görbra att de har fredagspanelen.. och om du tycker varannan vecka är för mycket..

Keep it up!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

En sak jag saknar är dock laptops, ni borde göra tester och jämförelser på alienware m17x, m18x, clevo, msi, asus (gaming laptops)

Jag tror att det är svårare att få tag i sånt för att testa... Men kan ha fel:)
Sen i de olika datorerna kan du ju bestäma exakt vad du vill ha, så nästan ingen AW är den ande lik, om du förstår?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Bara jag som satt och väntade på "20 nanometer på G, ssd-ssd-ssd" från jul cdn när dom pratade ssd?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Är inte så kunnig, men om det där med Bahnoff skulle fungera, är det inte bara att använda en proxy för att sedan nå SVT-play?

Permalänk

Haha, vad snyggt det var med nästan matchande skjortor, jag kunde inte sluta att tänka på Dupontarna från Tintin.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Inaktiv

Tackar!!

Permalänk
Medlem

Sweclockers stiliga herrar leverar underhållning och information av högsta klass.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyRocker:

Haha, vad snyggt det var med nästan matchande skjortor, jag kunde inte sluta att tänka på Dupontarna från Tintin.

Jag kom att tänka på Penn & Teller. Jag förväntade mig att Jonas skulle börja tala mycket högt, och Emil gestikulera och mima i takt. Men skitsamma. Eller Bullshit, höhö.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Fredagspanel, Chips å en bärtz framför datorn = Nöjd norrlänning!
Sarkasm och ironi, humor i värdsklass!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Gött avsnitt. Älskar er sarkasm och ironi! Bästa humorn!

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen är fan bland det bästa som finns i videoväg. Tack ännu en gång! Jag har faktiskt en bra bild på gång.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiya:

Är inte så kunnig, men om det där med Bahnoff skulle fungera, är det inte bara att använda en proxy för att sedan nå SVT-play?

Läs radiotjänsts hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Du kan ju annars ladda hem själva flashfilen, finns ju några smarta tillägg speciellt till Firefox, körde på det förut innan FF tyvärr vart totalt oanvändbart för mig.

Började ladda ner .mp4:an förut, men som du säkert förstår tog det hyfsat lång tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför inte lägga upp panelerna som vanliga filer ?
För utube är verkligen uselt numera, 10 sec tittande 30 sec buffrande.
En torrent vore inte helt fel, och skulle skona SWC's bandbredd.

Felet kanske inte ligger på Y T? Vad har du för lina? och vilken läsare kör du med?

Skrivet av Burain:

Jag har haft väldiga problem med att youtube både krashar och är segt, speciellt nu på slutet. Om du t.ex. vill testa med att få krasher så är det bara att hålla på att "hoppa runt" vart man är i filmer så kommer krashen snart. Då krashar allt som har med flash att göra. Youtube är riktigt problemfyllt.

Här fungerar det alldeles utmärkt, HD is on och i fullskärmsläget! Provade även att hoppa fram och tillbaka med tidslinjen, inga problem alls.

Skrivet av Cawer:

Fy fan vad YT suger...

Fungerar klockrent här! Inga problem alls.

O T/ Stort tack för "Fredags-mys-panelen" älskar att lyssna/titta på er i bakgrunden när jag jobbar med annat!
Och att det är långt avsnitt, tycker jag bara är positivt.

Varför inte göra en Sweclockers långfilm?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Har jag missat något, eller har det nämnts när det skall börja visas videos om dom omtalade hembesöken?
Det börjar kännas som att det är dags snart, man är ju riktigt nyfiken hur det skall arta sig.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiya:

Är inte så kunnig, men om det där med Bahnoff skulle fungera, är det inte bara att använda en proxy för att sedan nå SVT-play?

Jo, det skulle man kunna göra. Det är en anledning till att det inte bara är att blocka svt och sen är allt bra. För folk kan ju gå förbi det väldigt lätt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Tack för en bra panel grabbar!

Eftersom Emil verkar vara så nöjd med sin HTPC, skulle man kunna få inköpslistan publicerad någonstans? Jag är själv på jakt efter något att byta ut min Boxee Box mot.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

AMD gör förlust, lättar mitt hjärta lite att jag köpte en fx 8350, måste ju stödja konkurrensen.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Skogshuggare

Visa signatur

Intel Corei7 3960X - 32gb DDR3 - 240gb OCZ Revodrive3 - ATI 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluns:

Skogshuggare

Eller hur

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Sötast

Vad tråkigt att jag inte kan se fredagspanelen då telia trafficshapar youtube så hårt att jag inte ens kan streama i 360p!

Caps.