Formatera och installera Win 7

Permalänk

Formatera och installera Win 7

Hej, var inte helt nöjd med windows 8 så jag vill installera 7:an istället.

Har tittat runt lite men inte hittat hur jag HELT tar bort det nuvarande innehållet på datorn. Alltså formatera den.

När jag installerar windows 7 så kommer det inte upp något alternativ för att formatera partitionen. Har lite tight med utrymme på datorn så jag är i behov av att ta bort 8:an helt från hårddisken.

Moderkort: MSI B75MA-P45, Socket-1155
m-ATX, B75, DDR3, 1xG3-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB
3.0, VGA, DVI, UEFI

MvH

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

prova att klicka på en hårddisk och sen formatera.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur kunnig du är eller vad du provat så jag drar till med ett första steg. Om du bootar från det mediet du har W7 på t.ex en CD eller ett USB. då borde det vara en svart skärm med en vit "loading bar" och en text "Windows is loding files" eller liknande. sen kommer du inte i själva Windows setup där kommer du att få välja vilken HDD du ska installera på, där kan du även markera din HD med W8 på och välja Formatera.

Kan inte komma på någon annat bra sätt att göra en hard format C: på eftersom de inte längre funkar att göra en Force format C:. Det du kan göra är att plugga in din HDD i en annan dator med ett eget windows och därifrån formatera den, ganska drastisk medtod men de skulle garanterat fungera

Hoppas de hjälper lite, om inte så ska ja försöka hjälpa dig mer

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Har för mig du först behöver välja dom avancerade alternativen, då kommer du åt allt du vill, ta bort alla befintliga partioner och skapa ny, eller nya, samt välja på vilken partion du vill installera på osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300