ESET, lägga till undantag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

ESET, lägga till undantag?

Jag får detta meddelande så fort jag besöker en YouTube-video, tack vare att jag har Firefox-tillägget vid namn "Easy YouTube Video Downloader" som gör att jag kan ladda ner YouTube-videos.

Hur gör jag för att sluta få dessa felmeddelandena? Jag har testat att lägga till IP-adressen i undantagsfiltret, men det gör ingen skillnad.

Tack på förhand! "ESET Smart Security 6" är det jag använder.

EDIT: Jag lyckades nu genom att lägga till följande undantag:

Helst av allt skulle jag dock vilja kunna avaktivera denna sortens varningar helt, alltså att antivirus-programmet inte spanar efter sådant här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

När ett antivirusprogram falsklarmar bör man ju meddela företaget så att de kan ändra sina definitioner.
Instruktioner för Eset: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN141
Med tanke på att de flesta datorer verkar bli infekterade från/på olika webbsidor så är webbskyddet en väldigt viktig del av ett antivirusprogram och du sänker säkerheten betydligt om du skulle inaktivera det helt.

Edit:stavfel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Men lixom vafanken, eländet länkar dig till miljoners reklamsajter och lägger bl.a. på yontoo dvs elak ad-ware.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av CeciliaB:

När ett antivirusprogram falsklarmar bör man ju meddela företaget så att de kan ändra sina definitioner.
Instruktioner för Eset: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN141

Tack så mycket, jag ska kolla upp det där!

Skrivet av CeciliaB:

Med tanke på att de flesta datorer verkar bli infekterade från/på olika webbsidor så är webbskyddet en väldigt viktig del av ett antivirusprogram och du sänker säkerheten betydligt om du skulle inaktivera det helt.

Det är förvisso sant! Får väl nöja mig med att ha det så som det är nu, jag bör nog inte stöta på några fler sådana här varningar nu när jag har lagt till dessa adresserna i undantagsfiltret.

Skrivet av hasenfrasen:

Men lixom vafanken, eländet länkar dig till miljoners reklamsajter och lägger bl.a. på yontoo dvs elak ad-ware.

Menar du Easy YouTube Video Downloader-tillägget till Firefox? Det har jag aldrig varit med om nämligen.