Konstigt scalingproblem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Konstigt scalingproblem

Tjenare allihopa! Har haft ett problem i ett par dagar och det stör mig riktigt mycket.

Det är nämligen så att jag sitter på en MSI GT60-laptop med ett GT660M-graffe och något Intel HD Graphics 4000 integrerat.

Det verkar som att datorn blir förvirrad mellan dessa graffen och det går inte riktigt att spela.

Scenario 1: Både integrerat och högpresterande graffe är AKTIVERAT i enhetshanteraren, allting är på rätt upplösning men bilden är utanför liksom, det passar inte. Rätt aspect ratio.

Scenario 2: Integrerade är INAKTIVERAT, jag kör Arma 2 med det högpresterande. Scalingproblemet är löst, men det är otroligt mycket LAGG? Varför skulle det lagga utan ett sketet integrerat?

Någon som vet hur man kan lösa detta? Har nyaste drivers osv. Den inbyggda skärmen funkar givetvis perfa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010
Dold text

Kanske skulle passa med en liten bild också. Det till vänster är det enda jag hittade som på något sätt kan vara relevant, allt annat är bara färger/3d-inställningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Testa att stänga av Optimus i BIOS om du har möjlighet. Den brukar bara bråka iaf med mig.

WS: Bärbar workstation, 2 * Dell U2412M
HTPC: Intel NUC, Canton GLE 496, Yamaha RV-A830, Sanyo PLV-Z700
Server: Intel Xeon E3-1240@3.4 GHz, ESXi, 32GB RAM, 8*2TB RAID-Z2 + SSD-cache
Slösurf: MacBook Air 11,6", Samsung S8
Kamera: Canon EOS 5DII + 1DIII, Canon 100/2.8 Macro, Canon 70-200/2.8L, Canon 24-70/2.8L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av zyberzero:

Testa att stänga av Optimus i BIOS om du har möjlighet. Den brukar bara bråka iaf med mig.

BIOS är jävligt begränsat på laptops, fanns inget Optimus. Märkte nyss att båda skärmarna "körs av" Intel HD Graphics 4000 enligt Enhetshanteraren. Går det att byta på något sätt så det körs på högpresterande? Jag har Windows 8.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Hittade dock detta, men det hjälper inte direkt.. http://i.imgur.com/BEEj2m3.jpg