Adobe Acrobat problem i Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Adobe Acrobat problem i Windows 7

Hej,
Jag har haft en HD-krasch. Efter nyinstallering av Windows 7 och övriga program kom turen till Adobe Acrobat. Efter att ha laddat ner ca 80% av detta program ändras plötsligt alla ikoner på skrivbordet, snabbstartlisten och startmenu till Adobe ikoner. Vilken jag än trycker på så startar bara Adobe Acrobat.
När jag avinstallerar programmet återgår alla ikoner till rätt utseende och funktion.
Jag har avinstallerat Adobe 11 och provat med Adobe 9 med samma resultat. Kan någon tala om hur jag ska få in en fungerande Adobe är jag tacksam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Hej

Varit med om detta ett flertal gånger på kunders datorer och jag har inte riktigt kommit fram till vad det är som orsakar det.
Jag har dock löst det genom att göra följande:

Clear the association from the first two keys. My fun included a third key named something like user option or user choice(which I deleted).
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.lnk\OpenWithProgids
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.lnk\OpenWithList
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.lnk\user option something

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Tröttnade på adobe reader för något år sedan på grund av alla säkerhetshål och att det är generellt slött. Började använda foxit reader. Säger inte att det saknar säkerhetshål men eftersom den är en minoritet är den inte något eftertraktat mål.